ورزشی ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

بانوی طلایی پارالمپیک ایران افزون بر قدرتنمایی

بانوی طلایی پارالمپیک ایران افزون بر قدرتنمایی در آوردگاه‌های بزرگ جهانی و المپیک، اکنون به یکی از مروجان فرهنگ ایرانی - اسلامی در جهان تبدیل شده است.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین،ساره جوانمردی از بانوان توانمند ورزش ایران به شمار می‌رود بانویی که ضمن ضرب مدال‌های پرتعداد طلا در بزرگترین آوردگاه‌های جهان به یکی از مروجان فرهنگ ایرانی اسلامی در میدان بزرگ ورزش تبدیل شده است. جوانمردی سه مدال طلای و یک برنز پارالمپیک را در کارنامه دارد و بعد از زهرا نعمتی دومین زن پرافتخار ورزش ایران به شمار می‌رود. نعمتی سه مدال طلا و یک نقره پارالمپیک را در کارنامه دارد.

جوانمردی در چند آوردگاه بزرگ پرچمدار کاروان ایران بوده است. نخستین آوردگاه وی به عنوان پرچمدار بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا بود که دختر ایرانی با حجاب کامل اسلامی پیش چشم تمام رسانه های دنیا رژه رفت. جوانمردی در آن آوردگاه بزرگ ضمن ترویج ارزش‌های اسلامی موفق به کسب 2 نشان طلا شد. جوانمردی با کسب آن مدال ها شمار مدال های طلای خود را به عدد چهار رساند.

جوانمردی همچنین در سال 2021 و در ژاپن پرچمدار ایران در مراسم اختتامیه بازی‌های پارالمپیک 2020 بود. عکس وی با حجاب اسلامی در سرزمین آفتاب یکی از زیباترین کارهای فرهنگی کاروان ایران بود که مورد تقدیر بسیاری از بزرگان و نهادهای انقلابی قرار گرفت. جوانمردی در توکیو موفق شد سومین طلای پارالمپیک خود را ضرب و اکنون به دنبال حضور مقتدرانه در پارالمپیک پاریس است. البته جوانمردی بعد از بازی های پارالمپیک کمتر در مسابقات جهانی و آسیایی حضور پیدا کرد و برخی این مدال را پایانی بر ورزش قهرمانی او می دانستند.

انتهای پیام /

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − ده =