سیاسی ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - 4 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
همتی:

استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی برای محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد باید از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی برای محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی به خصوص در حمله به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت تعدادی از سرداران نظامی کشورمان استفاده کرد.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین، حسن همتی  با اشاره به نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل در پی حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق گفت: در جریان برگزاری این نشست نمایندگان آمریکا و انگلیس این اقدام متجاوزانه را محکوم نکردند البته که نباید انتظار داشت که آنها این حمله و حملات مشابه را محکوم کنند.

وی توضیح داد: آمریکا و انگلیس بخشی از این تحرکات هستند. اگر آمریکا از موضعش عقب‌ بکشد موجودیت رژیم صهیونیستی با مشکل مواجه می‌شود. رژیم صهیونیستی فرزند نامشروع آمریکا و انگلیس نوکر آمریکاست پس نباید انتظار داشت که انگلیس و آمریکا این جنایت را محکوم کنند کما این‌که آنها علی‌رغم بیان این ادعا که از این حمله اطلاعی نداشتند اما در عمل به این اقدام کمک کرده‌اند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره لزوم فعال شدن سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: سازمان‌های بین‌المللی نقش مبصر کلاس را دارند و برای حفظ و بقای خود سکوت اختیار می‌کنند آنها کار مهمی انجام نداده و تنها کارشان محکوم کردن صرف است آن هم محکومیتی که الزام‌آور هم نیست. پس انتظاری از سازمان‌های بین‌المللی وجود ندارد.

همتی در عین حال گفت: در این بین لازم است از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی استفاده کنیم رژیم صهیونیستی در یک اقدام متجاوزانه به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد که این با اصول و قواعد بین‌المللی تناقض دارد.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما باید در مجلس شورای اسلامی هیات‌هایی را به کشورهای دیگر فرستاده و جنایات رژیم صهیونیستی را توضیح دهیم تا روشنگری کامل صورت گیرد که در نهایت شاهد محکومیت جهانی علیه رژیم صهیونیستی باشیم.

 

 

 

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + ده =