کشتی و وزنه برداری ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مهدی تقوی برخلاف شایعات ماندنی است

با جدایی احسان لشگری از بدنه کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، شایعه جدایی قریب‌الوقوع مهدی تقوی هم درحالی گوش‌به‌گوش شد که بررسی عملکرد رحمان عموزاد در بیشکک نه‌تنها خط بطلانی بر شایعات پیرامون تقوی کشید بلکه مهر تاییدی بر حضور موثر او در کادر فنی زد. با این حال تقویت کادر فنی در آستانه المپیک، واقعیت غیرقابل انکاری است.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین، پرونده رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی بیشکک قرقیزستان درحالی برای آزادکاران ایران بسته شد که شاگردان محسن کاوه با کسب ۵ مدال طلا و سه برنز برای سی‌ویکمین دوره بام قاره کهن را فتح کردند.

تیم ملی کشورمان که با ۱۰ گوش‌شکسته راهی قرقیزستان شده بود، توسط رحمان عموزاد (۶۵)، امیرمحمد یزدانی (۷۰)، محمد نخودی (۷۹)، امیرحسین فیروزپور (۹۲) و امیرحسین زارع (۱۲۵) به مدال زرین رسید تا حسین ابوذری (۷۴)، هادی وفایی‌پور (۸۶) و محمدحسین محمدیان (۹۷) هم سه برنز برای ایران کسب کنند.

این قهرمانی درحالی در فاصله یک هفته مانده به رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا به نام ایران ثبت و ضبط شد که حالا توقعات از کادر فنی برای تمام کردن کار و تکمیل پازل المپیک بالا رفته.

اما اتفاقی که درست در آستانه اعزام کاروان آزادکاران به قرقیزستان رخ داد تا حدودی نگرانی‌هایی از بابت کم و کیف کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد ایران در آستانه المپیک ایجاد کرد.

جدایی احسان لشگری از کادر محسن کاوه پای پرواز به بیشکک، حرف و حدیث‌ها و حرف‌های درگوشی درخصوص وجود رگه‌هایی از اختلافات بین اعضای کادرفنی را بالا برد. تا جایی که شایعه شد مهدی تقوی دومین فردی است که به‌زودی خبر جدایی‌اش از نیکمت تیم ملی به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد.

اما بررسی دلایل جدایی لشگری از بدنه کادر فنی درست پای پرواز به قرقیزستان نشان می‌دهد که صرف‌نظر از دیسیپلین خاص لشگری که با فرمان‌پذیر بودن چندان سازگار نیست، وجود برخی مسائل شخصی و خانوادگی از جمله پدر شدن او نیز در این جدایی بی‌تاثیر نبوده است و حالا با رفتن او این احتمال وجود دارد که کادر فنی از وجود دیگر قهرمانان و مربیان سازنده برای جایگزین کردن لشگری استفاده کند.

در این بین واکاوی شایعات پیرامون جدایی مهدی تقوی از کادر فنی، نه‌تنها کذب بودن این شایعه را محرز می‌کند بلکه بررسی‌ها به‌خوبی نشان می‌دهد که حضور تقوی در کادر فنی تا حد غیرقابل وصفی موثر بوده. این را می‌توان از عملکرد رحمان عموزاد در فینال قهرمانی آسیا به‌خوبی درک کرد.

همین ۶ ماه پیش بود که عموزاد در فینال بازی‌های آسیایی هانگژو شکست سنگینی مقابل حریف مغولی متحمل شد تا جایی که تولگا اوچیر دارنده مدال برنز جهان در ۱۰ ثانیه نسخه رحمان را پیچید و با غلبه ۱۱ بر یک مقابل نماینده ایران، صاحب مدال زرین بازی‌های آسیایی شد.

درحالی که هنوز ۶ ماه از آن اتفاق تلخ گذشته بود و انتظار می‌رفت رحمان که تا همین چندی پیش با لقب «بی‌رحم» خود فاصله معناداری گرفته بود، در سایه ترس از آن باخت راهی فینال قهرمانی آسیا شود اما سرشاخ دوباره او با تولگاتومور اوچیر مغول این بار در بیشکک، رنگ و بوی دیگری داشت.

مهدی تقوی برخلاف شایعات ماندنی است؛ جانشین لشگری کیست؟

عموزاد که شاگرد مستقیم مهدی تقوی محسوب می‌شود در فینال قهرمانی آسیا شروعی طوفانی داشت و خیلی زود با گرفتن ۲ امتیاز از حریف پیش افتاد و نشان داد که با رحمان هانگژو اصلا قابل مقایسه نیست و درنهایت هم با فتح سکوی نخست وزن ۶۵ کیلوگرم آسیا، ثابت کرد که دوباره به دوران بی‌رحمی‌اش برگشته.

این تنها یکی از اثرات مثبت حضور مهدی تقوی در کادرفنی تیم ملی بود چراکه او در جریان قهرمانی آسیا در کوچ هر کشتی‌گیری که نشست اکثر آن‌ها به موفقیت رسیدند تا مشخص شود او نه‌تنها قصدی برای رفتن ندارد بلکه موفق شده با حضورش، امیدهای از دست رفته را هم برگرداند و نقش کمک‌کننده مثبتی در کنار کاوه ایفا کند و باری از دوش سرمربی تیم ملی بردارد.

در کنار این مسائل باید توجه داشت کادرفنی محسن کاوه در مقایسه با کادر قبلی، نقات قوت قابل تحسین زیادی دارد. این درحالی است که برخی نفرات کادر گذشته تیم ملی کشتی آزاد درحالی روی نیمکت نشستند که تا پیش از آن چه در کسوت کشتی‌گیر و چه در کسوت مربی، حضور در مسابقات جهانی را تجربه نکرده بودند!

از طرفی عیار بالای محسن کاوه و تسلط فنی او بر کشتی آزاد هم عاملی شده تا نام‌های بزرگ مشتاق همکاری در کنار او باشند. با این حال نباید فراموش کرد که کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد ایران برای حضوری موفق در المپیک ۲۰۲۴ پاریس در برخی بخش‌ها از جمله مربی بدنساز، نیازمند تقویت است.

 

 

 

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =