سیاسی ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
عباس گلرو:

ادامه درگیری به نفع اسراییل و غربی‌ها نیست

رییس کمیته روابط خارجی مجلس با بیان اینکه عملیات ایران علیه صهیونیست‌ها خاتمه یافته است، گفت: اگر درگیری‌ها ادامه یابد، به نفع آمریکا، اروپایی‌ها و رژیم صهیونیستی نیست.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین، «عباس گلرو» با اشاره به اثر عملیات «وعده صادق» بر ایجاد بازدارندگی و تقویت مؤلفه‌های امنیتی کشور، اظهار کرد: عملیات شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اراضی اشغالی فلسطین عملیاتی بود که از سال ۱۹۴۸ تاکنون بی‌سابقه بود و برای اولین بار شاهد حمله مستقیم جمهوری اسلامی ایران به اراضی اشغالی فلسطین بودیم.

وی بیان کرد: اصلی‌ترین نتیجه این اقدام، ایجاد قدرت بازدارندگی در برابر تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی بود. عملیات شب گذشته فقط درگیری با سیستم پدافند هوایی رژیم صهیونیستی نبود، بلکه فرانسه، آمریکا و ناتو هم در کنار این رژیم قرار گرفت.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با عملیات «وعده صادق» هدف ما محقق شد و جمهوری اسلامی ایران توانست نقاط مورد نظر را بزند. در واقع، دو نقطه یعنی یکی در جنوب اسرائیل و دیگری در جولان از سوی ما مورد هدف قرار گرفت که این نقاط، نقطه‌های عملیاتی علیه جمهوری اسلامی ایران در حمله به کنسولگری ایران در دمشق و در هدف‌های قبلی در سوریه بود.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این دو پایگاه برای اسرائیل هم به لحاظ اطلاعاتی و هم عملیاتی بسیار مهم بود. طبیعی است که رژیم صهیونیستی آمار و تصاویری از صدمات و خسارت‌هایی که دیده است، نمی‌دهد، اما فارغ از اینکه چه تعدادی کشته شدند و چه حجم خسارتی از عملیات وعده صادق به بار آمده، این عملیات توانمندی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به همگان نشان داد.

گلرو اظهار کرد: رژیم صهیونیستی قوی‌ترین سامانه پدافندی دنیا را دارد، اما توانستیم ساختار پدافند هوایی اسرائیل را شکست دهیم. رژیم صهیونیستی هم به لحاظ توانمندی و هم به لحاظ وضعیت داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در وضعیتی نیست که ادامه دهد. الان ترس و واهمه این رژیم از این است که اگر این جنگ گسترده شود، افکار عمومی و شهروندان این رژیم چگونه بتوانند دوام بیاورند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر رژیم صهیونیستی بخواهد مجدداً علیه کشور شیطنتی بکند، ضربه بعدی جمهوری اسلامی چه ویژگی‌هایی خواهد داشت، اظهار کرد: هرگونه دست‌درازی این رژیم طبیعتاً واکنش جمهوری اسلامی ایران را در پی خواهد داشت و اگر ادامه دهند، قطعاً واکنش ما سنگین‌تر خواهد بود.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: همان طور که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد، ما اقدام و عملیات خود را «خاتمه یافته» تلقی کردیم، به شرط اینکه این رژیم دیگر دست بردارد و تحرکی علیه ایران انجام ندهد، اما اگر آنان ادامه دهند، طبیعتاً شاهد درگیری‌های خطرناک‌تر و فراگیرتری خواهیم بود که به نفع آمریکا، اروپایی‌ها و رژیم صهیونیستی نیست، چرا که در عرصه اقتصادی و وضعیت نفت هم بحران ایجاد می‌شود.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقدام مجدد علیه ایران برای کشورهای متحد آمریکا در منطقه هم خوب نیست، چرا که اگر دامنه جنگ فراگیر شود، آن وقت جمهوری اسلامی ایران هم مجبور می‌شود منافع آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار دهد که پیامدهای منفی به بار خواهد آورد. بنابراین کار عاقلانه برای رژیم صهیونیستی و متحدانش به ویژه آمریکا این است که ماجراجویی‌های خود را تمام کنند و دیگر به تنش آفرینی ادامه ندهند.

 

 

 

 

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =