بین المللی ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
صد و نود و سومین روز جنگ

عملیات نظامی اشغالگران در شمال غزه با هدف تخلیه بیت حانون و شرق جبالیا از ساکنان

در صد و نود و سومین روز جنگ، رژیم اشغالگر در جریان تلاش‌های خود برای نفوذ به بیت حانون، تجاوزات خود را به شمال نوار غزه تشدید کرد و تعدادی شهید در آنجا برجای گذاشت.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین، بامداد روز سه شنبه در پی بمباران مسجدی در جبالیا در شمال نوار غزه از سوی هواپیماهای اشغالگر، تعدادی از فلسطینیان شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

منابع پزشکی از انتقال تعدادی شهید و ۹ مجروح به بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه بر اثر حمله هواپیماهای اشغالگر به مسجد شهدای الفاخوره در غرب اردوگاه آوارگان جبالیا خبر دادند.

خودروهای اشغالگر همچنین وارد شهر بیت حانون در شمال نوار غزه شدند، مدرسه‌ای را که افراد آواره را در این شهر در خود جای داده بود، محاصره کردند و به سوی آنها آتش گشودند.

چندین منبع محلی نیز گزارش دادند که ارتباط و اینترنت در شهر بیت حانون همزمان با هجوم نیروهای اشغالگر قطع شده است.

خبرنگاز العربی الجدید نیز در این باره گزارش داد ارتش اشغالگر در میان پوشش شدید آتش گلوله‌های توپخانه و بمباران هوایی به صورت زمینی به بیت حانون نفوذ کرد.

در این راستا منابع رسانه‌ای گفتند، اشغالگران از روز گذشته عملیات نظامی در بیت حانون و شرق جبالیا آغاز کرده‌اند.

به گفته این منابع خبری، این عملیات نظامی هدفش تخلیه بیت حانون از شهروندانش و نیز تخلیه شرق جبالیا است.

این منابع خبری افزودند ارتش اشغالگر تمام خانواده‌های حاضر در بیت حانون را مجبور کرده از آنجا بروند و در این راستا کسانی که مقاومت کرده‌اند را بازداشت کرده‌ است.

این منابع تاکید کردند خودروهای نظامی اشغالگران به محاصره مدارس محل استقرار آوارگان در بیت حانون ادامه می‌دهند.

بر اساس آنچه این منابع تاکید کردند، خودروهای نظامی همچنان در نزدیکی منطقه ابوصفیه، در شرق جبالیا و در بیت حانون حضور دارند.

این منابع همچنین از پیشروی خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی به سمت مراکز پناهگاه در بیت حانون خبر دادند و از شب گذشته به محاصره صدها نفر از آوارگان مدرسه «مهدیه الشواء» ادامه داده‌اند.

نیروهای اشغالگر پس از دستگیری ده‌ها مرد جوان، از مجاورت مدرسه غازی الشواء و منازل مجاور عقب نشینی کردند، تعدادی از زنان را مجبور به برداشتن حجاب در حین عملیات جستجو کردند و آنها را از منطقه خارج کردند.

این منابع به المیادین افزودند که تعدادی از شهروندان مجبور به فرار از یک مرکز پناهگاه واقع در منطقه قلیبو در جنوب شهرک و نزدیک به منطقه تهاجم شدند.

خبرنگار العربی الجدید پیشتر توضیح داد که مناطق جبالیا، بیت حانون و بیت لاهیا بیش از ۲ ساعت شاهد شلیک گلوله‌های نیروهای اشغالگر بود. ارتش اشغالگر همچنین تعدادی از مدارس پناهگاهی را در بیت حانون محاصره کرد که مهمترین آنها مدارس غازی شواء و مهدیه شواء هستند که در وسط خیابان صلاح الدین قرار دارند.

نیروهای اشغالگر به شلیک مسلسل‌های سنگین در غرب شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه و به گلوله باران مناطق شرقی و شمالی نوار غزه ادامه دادند.

در مرکز نوار غزه، هواپیماهای اشغالگر به شمال اردوگاه النصیرات حمله کردند. رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که انفجاری مهیب شهر المغراقه در شمال اردوگاه آوارگان النصیرات را لرزاند.

همچنین به گفته این خبرنگار المیادین، اشغالگران گلوله‌های صوتی به دروازه مدرسه آوارگان در اردوگاه جدید در النصیرات شلیک کردند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در بمباران رژیم صهیونیستی که یک خودروی پلیس را در محله التفاح در مرکز شهر غزه هدف قرار داد، هشت نفر شهید شدند.

درگیری‌ها بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در محورهای نبرد و رویارویی در نوار غزه، در شمال النصیرات ادامه دارد و مقاومت همچنان مراکز و مقرهای ارتش اشغالگر را در جنوب و شمال شهر غزه هدف قرار می‌دهد.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در فلسطین، همراه با گردان‌های مجاهدین، شاخه نظامی جنبش مجاهدین فلسطین، از بمباران یک موقعیت فرماندهی و کنترل اسرائیل در منطقه شیخ علی ابومدین در حوالی دانشگاه فلسطین در شمال النصیرات با رگبار گلوله‌های خمپاره‌ای کالیبر سنگین خبر دادند.

تیپ‌ها و گردان‌های مقاومت صحنه‌هایی از حمله مبارزان خود به سربازان اشغالگر و استحکامات در شرق جبالیا نیز منتشر کردند.

در جنوب، خبرنگار المیادین گزارش داد که هواپیماهای اشغالگران حملاتی را به غرب شهر رفح انجام دادند.

علم الدین صباح روزنامه نگار در گفت‌وگو با المیادین خاطرنشان کرد که اشغالگران به تل السلطان در رفح یورش بردند و تعدادی را شهید کردند.این خبرنگار همچنین گزارش داد در بمباران خانه‌ای در خان یونس چهار تن شهید شدند.

خبرنگار المیادین همچنین گفت زخمی‌هایی که در ادامه حملات اشغالگران در استان مرکزی غزه مصدوم و مجروح شده بودند به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

در عین حال منابع دفاع مدنی در غزه گفتند پیکر  ۱۵ شهید که توسط ارتش اشغالگر به شهادت رسیده بودند از مناطق مختلف خان یونس کشف شده‌اند.

در عین حال توپخانه‌های رژیم صهیونیستی نیز شرق اردوگاه البریج در مرکز غزه را هدف قرار دادند.

از طرف دیگر، شهرداری غزه گزارش داد که حدود ۹۰ هزار تن زباله در خیابان‌های شهر انباشته شده است که منجر به شیوع بسیاری از بیماری‌ها در بین شهروندان شده است.

همچنین بهداشت غزه نگران است که ژنراتورهای برق متوقف شوند.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که بیم آن دارد که ژنراتورهای برقی که با ظرفیت کامل در بیمارستان‌ها کار می‌کردند ۱۹۳ روز پس از تجاوز اسرائیل متوقف شوند.

وزارت بهداشت غزه افزود: از سازمان‌های مربوطه می‌خواهیم ژنراتورهای برق لازم را فراهم و برای بازگشت فعالیت بیمارستان تلاش کنند.

جنگ اشغالگران علیه غزه تخریب عظیم زیرساخت‌ها و یک تراژدی انسانی بی‌سابقه را به همراه داشته، زیرا صدها هزار نفر از مردم غزه به دلیل کمبود آب و برق در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند و مقامات اشغالگر از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به آنها جلوگیری می‌کنند.

 

 

 

 

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 9 =