دفاعی و امنیتی ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0
تنبیه متجاوز؛

شبی در غزه با آرامش

چند روز پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، جمهوری اسلامی ایران، اقدام تنبیهی و تلافی‌جویانه خود را با پرتاب موشک‌ و حمله پهبادی انجام داد. این عملیات با نام «وعدالصادق» واکنش‌های متعددی را در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی داشته است.

وعده‌ای که نزدیک بود

به گزارش کیمیای ایران آنلاین،  در سیزدهمین روز از بهار ۱۴۰۳، رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران در دمشق، تعدادی از مستشاران نظامی ایرانی را به شهادت رساند. جمهوری اسلامی ایران در کمتر از دو هفته در اقدامی تلافی‌جویانه و در عملیاتی با نام «وعدالصادق» از طریق حملات موشکی و پهبادی، به این اقدام رژیم صهیونیستی پاسخ داد.

با وجود اینکه این حملات تنبیهی و تلافی‌جویان در ساعات پایانی شب و اوایل بامداد اتفاق افتاد اما با واکنش بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. بسیاری از کاربران در شبکه اجتماعی ایکس(توئیتر سابق) در پست‌هایی با هشتگ‌هایی به زبان فارسی، انگلیسی و عربی شادی خود را از این حملات نشان دادند.
هشتگ‌های فارسی #تنبیه_متجاوز، #ایران و #سیلی_اول و هشتگ‌های عربی #الوعد_الصادق، #طوفان_الأحرار، #الرد_الایرانی، #الرد_القادسی و…. پر کاربردترین هشتگ‌ها در میان کاربران فارسی‌زبان و عرب‌زبان بود.شبی که هیچ کودکی شهید نشد!

هشتگ انگلیسی #Iran هم در ساعات اولیه حمله، ترند جهانی در شبکه اجتماعی X شدهشتگ انگلیسی #Iran هم در ساعات اولیه حمله، ترند جهانی در شبکه اجتماعی X شد.
برخی از کاربران در پست‌های مختلف در ایکس، این حملات را مدیون رهبری امام(ره) راحل و برخی دیگر حمله موشکی به مواضع رژیم صهیونیستی را حاصل تلاش‌های شهید تهرانی‌مقدم و همکارانش دانستند. کاربران دیگر، شادی این انتقام را به روح شهدای هسته‌ای ترور شده توسط رژیم صهیونیستی تقدیم کردند. تعدادی از کاربران نیز این حملات را به انتقام خون ۱۳ هزار کودک فلسطینی که در مدت نزدیک به ۷ ماه حملات سنگین رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده بودند، بیان کردند.

شبی که هیچ کودکی شهید نشد!

شبی که هیچ کودکی شهید نشد!

آیه‌هایی از سوره‌های مختلف قرآن کریم، بخش‌هایی از صحیفه سجادیه و ذکرهای مختلف برای پیروزی جبهه مقاومت نیز بخشی دیگری از واکنش کاربران در ساعات اولیه حمله تلافی‌جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی بود.

شبی که هیچ کودکی شهید نشد!

ستاره‌هایی که آسمان قدس را روشن کردند

در میان انبوه واکنش‌ها به حمله تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی، تصاویر زیاد منتشر شده از موشک‌ها و پهبادها، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. تصویر عبور پهبادها از فراز گنبد حرم امام حسین(ع) که پست‌های زیادی را با جمله معروف امام(ره) «راه قدس از کربلا می‌گذرد» به همراه داشت.

کاربران عرب‌زبان نیز در صفحه‌های مجازی خود، ویدئوهایی از شادی مردم غزه در حال تماشای حمله موشکی به اهداف رژیم صهیونیستی و همچنین تشکر از نیروهای ایرانی و ادای احترام به شهید سردار سلیمانی و شهدای غزه منتشر کردند.

شبی که هیچ کودکی شهید نشد!

برخی از کاربران فلسطینی و ایرانی در شبکه‌های اجتماعی نوشتند: «بعد از ۱۹۰ روز، امشب اولین شبی بود که کودکی در غزه شهید نشد!»برخی از کاربران فلسطینی و ایرانی هم در ویدئو و پست‌های مختلف به مردم دنیا گفتند: «بعد از ۱۹۰ روز، امشب اولین شبی بود که کودکی در غزه شهید نشد!» بسیاری از کاربران انگلیسی‌زبان نیز هم‌زمان با حمله موشکی ایران، در صفحات مجازی خود از این اقدام ایران تقدیر و اظهار شادی کرده و حق ایران را در دفاع از خود مشروع دانسته‌اند.

در همین رابطه ویدئوی یک پاکبان در میان کاربران فارسی‌زبان ایکس(توئیتر) بازتاب گسترده‌ای داشت. او در این ویدئو،‌ در حال کار، با خبر حمله تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل، غافلگیر شده و خدا را شکر می‌کند.

روی دیگر قصه

پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، برخی از کاربران معاند، در پست‌های مختلفی به این حملات واکنش دادند. شماری از آنها با تمسخرِ موضع‌گیری ایران در این اتفاق، منتظر واکنش ایران به این حمله شدند.

شبی که هیچ کودکی شهید نشد!

برخی دیگر نیز با نگرانی از شروع جنگ بین ایران و اسرائیل، به بیان خاطراتی از جنگ تحمیلی که آن را تجربه کردند و یا خاطرات افرادی که تجربه جنگ داشتند، پرداختند و جنگ را تلخ و مذموم دانستند.

شبی که هیچ کودکی شهید نشد!

در حالی که بسیاری از مردم دنیا و دولت‌ها و حتی برخی از کشورهای عضو شورای امنیت نیز حمله تلافی‌جویانیه ایران به اسرائیل را حق قانونی کشورمان در دفاع از مواضع خود دانسته‌اند اما عده‌ای از کاربران فارسی‌زبان در رسانه‌های اجتماعی با بهانه‌هایی مانند شروع جنگ، افزایش قیمت دلار و طلا و کاهش قیمت ارز دیجیتال، به دنبال فضاسازی و انحراف در اذهان مخاطبان از مفهوم «دفاع در مقابل دشمن متجاوز» بودند. همچنین هشتگ #نه_به_جنگ نیز از هشتگ‌های پرکاربرد در بین این کاربران بود.

آنچه مشخص شده،‌ اذعان رژیم صهیونیستی به شکست است که در حساب رسمی روزنامه اسرائیلی هاآرتص در شبکه اجتماعی ایکس نیز منتشر شده استپس از حمله تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل، برخی شروع به تمسخر نتایج این حملات کردند و دستاوردهای ایران از این واکنش را حداقلی خواندند. مشابه این واکنش‌ها در حمله ایران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق نیز از سوی این کاربران دیده شده بود.
جملاتی همچون «موشک‌ها به هدف نخورد»، «همه موشک‌ها تو بیابون‌های اطراف خورد!»، «بیشتر از ۹۰ درصد از موشک‌ها رهگیری و منهدم شدن» از جملاتی بود که کاربران مخالف و معاند با جهت‌دهی برخی از رسانه‌های خارجی همسو با جریان مخالف در صفحه‌های مجازی خود منتشر می‌کنند.

در حالی این عده به دنبال تاثیرگذاری تفکرات ذهنی خود به دیگران هستند که رژیم صهیونیستی به شکست خود در این زمینه اذعات کرده، از جمله در حساب رسمی روزنامه اسرائیلی هاآرتص در شبکه اجتماعی ایکس(توئیتر سابق) به این مساله اشاره شده است.

شبی که هیچ کودکی شهید نشد!

شماری از کاربران نیز با پرسش‌هایی همچون «کسی می‌دونه هزینه این حملات از کجا اومده؟» و «الان پول این موشکا از جیب کی رفت؟!» واکنش‌های انتقادی خود از حمله تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل ابراز کردند. این کاربران با سوءاستفاده از ناآگاهی برخی از مخاطبان خود درباره «اختصاص بودجه نظامی» در همه کشورهای دنیا، به دنبال همراه کردن گروهی از مردم با خود برای مخالفت با اقدام تلافی‌جویانه ایران هستند.

شبی که هیچ کودکی شهید نشد!

ایران؛ پیروز در رسانه و میدان

با وجود همه تلاش‌های رسانه‌های خبری معاند و حساب‌های کاربری همسو با آنها در شبکه‌های اجتماعی، اما به نظر می‌رسد در جامعه مجازی و واقعی، فضا همراه و حامی اقدام ایران در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی بود و بیشتر مردم این اقدام را موجب همدلی و برانگیخته شدن غرور ملی دانستند.

 

شبی که هیچ کودکی شهید نشد!

با وجود این واکنش‌ها و تلاش برای ایجاد هراس در میان مردم از پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی، اما اقدام شجاعانه ایران در حمله تلافی‌جویانه به اسرائیل توانست تصویر جعلی از قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را در انظار مردم ایران و حتی مردم دنیا بشکند. گواه این امر واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی از سراسر دنیا در شبکه‌های مختلف مجازی است.

 

 

 

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هفده =