بین المللی ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
ادعای اف‌بی‌آی:

نفوذ هکرهای چینی به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا

رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) مدعی شد، هکرهای وابسته به دولت چین، به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا نفوذ کرده‌اند و منتظر «لحظه مناسب برای وارد کردن ضربه ای مخرب و ویرانگر» هستند.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین، روزنامه گاردین نوشت: کریستوفر ری در سخنرانی در دانشگاه وندربیلت ایالت تنسی آمریکا مدعی شد که کارزار مداوم هکری چین موسوم به «ولت تایفون» توانسته با موفقیت به تعدادی از شبکه های ارتباطی، انرژی، آب و دیگر بخش های حیاتی آمریکا نفوذ کند و ۲۳ اپراتور خط لوله هدف این حملات قرار گرفته اند.

وی در نشست ۲۰۲۴ دانشگاه وندربیلت با موضوع «درگیری های مدرن و تهدیدهای نوظهور»، مدعی شد: چین در حال توسعه «توانایی ایجاد خرابکاری فیزیکی در زیرساخت‌های حیاتی ما در هر زمان دلخواه این کشور است».

رئیس اف بی آی همچنین گفت، طرح چین وارد کردن ضربات اندک به زیرساخت های غیرنظامی با هدف هراس افکنی است.

وی همچنین مدعی شد: آگاهی از هدفِ قرار گرفتن در چنین موقعیت سایبری که با اهداف گسترده پکن برای بازدارندگی آمریکا از دفاع از تایوان همسو است، دشوار می باشد.

رئیس پلیس فدرال آمریکا در ادامه ادعاهایش گفت: هکرهای چینی از تعدادی «بات نت» استفاده می کنند تا فعالیت های سایبری شرورانه خود را مخفی کنند. بات نت ها مجموعه از شبکه های شخصی و سروهای جهانی را با هدف انجام فعالیت های مخرب در اختیار می گیرند.

پیشتر، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفته بود که ولت تایفون در واقع به دولت چین ارتباطی ندارد، اما بخشی از یک گروه باج افزار جنایتکار است.

سفارت چین در واشنگتن نیز در بیانیه ای به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور اشاره کرد و گفت: برخی در آمریکا، از ردیابی منشا حملات سایبری به عنوان ابزاری برای ضربه زدن به چین استفاده می کنند و ادعا می کنند که واشنگتن قربانی این حملات شده در حالی که این رویه برعکس است و آمریکا مسائل مربوط به امنیت سایبری را سیاسی می کند.

 

 

 

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + ده =