دانستنی ها ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

راهکارهایی برای زندگی موفق با روانشناسی خانواده

 به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ،ما گاهی اوقات روابط خانوادگی فراتر از ظرفیت اعضا برای پاسخگویی تیره می‌شود و این کاملاً طبیعی است. هنگامی که برای برقراری ارتباط با خانواده خود به حمایت بیشتری نیاز دارید، کار با یک روانشناس خانواده و یک خانواده درمانگر قابل اعتماد، دلسوز و دارای مجوز می‌تواند زندگی را برای همه آسان‌تر، سالم‌تر و شادتر کند.

روانشناس خانواده کیست؟

خانواده درمانی نوعی روان درمانی است که به خانواده‌ها کمک می‌کند تا روابط خود را تقویت کنند، مهارت‌های ارتباطی سالم‌تری را توسعه دهند و تعارضات را برای زندگی سالم‌تر و کاربردی‌تر در خانه حل کنند. این می‌تواند به عنوان یک درمان مستقل یا به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر از یک برنامه فشرده سرپایی (IOP) برای ایجاد یک پایه قوی برای بهبود و بهبودی موفق خانواده استفاده شود.

روانشناس خانواده بیش از هر چیز بر استحکام و پیوند بین اعضای خانواده تأکید م‌ کند و به اعضای خانواده کمک می‌کند تا برای روابط سالم و سلامت روانی بهتر تلاش کنند. خانواده درمانی به عنوان بخشی ضروری از درمان است، که ابزارهای ضروری را برای کمک به خانواده‌ها برای درک یکدیگر، توسعه مهارت‌های ارتباطی سالم‌تر و تلاش برای تغییر مثبت فراهم می‌کند.

چه به دنبال افزایش موفقیت خود در درمان سرپایی فشرده باشید و چه برای اولین بار خانواده درمانی را شروع کنید، در اینجا نحوه تبدیل خانواده به یک خانواده آورده شده است.

چگونه موفقیت را تعریف کنیم؟

هرکسی تصور متفاوتی از اینکه دستیابی به موفقیت برای او چگونه به نظر می‌رسد یا باید باشد، دارد. بنابراین تعریف و سنجش موفقیت باید واقعاً در سطح شخصی و موردی انجام شود.

مثلا برای شما موفقیت یعنی موفقیت مالی؟ موفقیت عاطفی؟ موفقیت فیزیکی؟ موفقیت با خانواده؟

اگر به دنبال این هستید که چگونه در زندگی خانوادگی خود موفق شوید، باید مدتی زمان بگذارید تا ابتدا موفقیت در زندگی خود را تعریف کنید. این ممکن است با آنچه والدین، همکاران، خانواده یا دوستان شما به عنوان موفقیت تعریف می‎کنند متفاوت باشد. جایی که قلب شماست، انگیزه و رضایت شما نیز از آنجا ناشی می‎شود.

در پایان روز، ما به دنبال موفقیت هستیم؛ زیرا می‌خواهیم به طریقی احساس کنیم: شاد و موفق.

دریابید که چه چیزی به شما احساس شادی و موفقیت می‌دهد تا بفهمید در کجای زندگی خود به موفقیت نیاز دارید.

راهکارهایی برای زندگی موفق

در ادامه برای شما راهکارهایی را معرفی می‌کنیم که از نظر روانشناس خانواده باعث داشتن یک خانواده موفق می‎شود.

هر عملی با یک فکر شروع می‎شود.

وقتی افکار شما مثبت باشد، طبیعتاً انگیزه بیشتری برای انجام اقداماتی در مورد اهدافی که شما را به سمت پیشرفت و موفقیت سوق می‎دهد، خواهید داشت. قدرت تفکر مثبت می‎تواند زندگی شما را متحول کند.

حتی مطالعات پزشکی نشان می‎دهد که خوش بین بودن و تلاش فعالانه برای کاهش افکار منفی می‎تواند تأثیر مثبتی بر سلامت شما داشته باشد. افراد مثبت اندیش 13 درصد کمتر از افراد منفی اندیش دچار حمله قلبی می‎شوند.

مثبت اندیشی سطح استرس شما را کاهش می‎دهد، از شما در برابر دلسردی محافظت می‎کند و مهارت‎های مقابله بهتری را در مواقع سخت به شما می‎دهد.

برای کمک به تقویت دیدگاه خوش‌بینانه خود، سعی کنید بیشتر لبخند بزنید، شوخ طبعی را به زندگی خود اضافه کنید، خودگویی مثبت را تمرین کنید و جنبه‎های خوب یک موقعیت بد را فهرست کنید. اطراف خود را با افراد مثبت، تصاویر، موسیقی، کتاب، پادکست و محیط‎های خانه و محل کار احاطه کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هجده =