جامعه شهری ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
برای هفدهمین بار؛

حسینیه ایران به قدوم خدام رضوی متبرک می شود

هفدهمین جشنواره زیر سایه خورشید استان یزد با حضور خادمان آستان قدس رضوی برگزار می شود

یزد / حیران – به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین؛ حجت الاسلام محمد مهدی مهدوی نژاد در نشست خبری هفدهمین جشنواره زیر سایه خورشید استان با اشاره به برگزاری این مراسم در اقصی نقاط کشور گفت: همچنین در ۱۲ کشور آسیایی و اروپا نیز در دهه کرامت حضور پرچم و خادمان حضرت امام رضا(ع)  طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: امروز تمامی تلاش دشمن القا کردن فاصله گرفتن مردم از دین و شعائر دینی است و در این میان کسانی که در مسیر الهی با کار الهی به دنبال ثبت بهترین حوادث عالم و بازتاب آن به جهانیان هستند کاری بزرگی و ارزشمند انجام میدهند.

مسئول کانون جوانان رضوی در استان یزد در ادامه  مهمترین اهداف  برگزاری این جشنواره را احیا و ترویج فرهنگ زیارت از راه دور، عمق بخشی ارتباط مردم با امام مهربانی ها، ترویج و تعمیق معنویت در جامعه و ترویج فرهنگ رضوی دانست و  گفت: شعار محوری امسال جشنواره با عنوان  «با شما سربلندیم » و با رویکرد عزت و امید در نظر گرفته شده است.

مهدوی نژاد تصریح کرد:  با توجه به حوادث اخیر از جمله عملیات وعده صادق که اقتدار و عزت جمهوری اسلامی و شیعه را به دنبال داشت، مفهوم‌ «امید و عزت در سایه قدرت»  همچنین مفاهیمی چون عفت و‌ حجاب، افزایش جمعیت و فرزند‌آوری، جهش تولید با مشارکت مردمی به عنوان شعار سال  مورد توجه قرار گرفته است.

مجتبی حیدری، دبیر اجرایی جشنواره هفدهم نیز در این نشست گفت: این جشنواره  با فعالیت 850 خادم در مرکز استان و 600 خادم در شهرستان‌های دیگر در دهه کرامت برگزار  و تمامی برنامه‌ها در قابل این جشنواره با حضور خادمان حرم رضوی و پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) خواهد بود.

وی از ثبت 180 برنامه در سامانه «سخی» خبر داد و ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود تعداد برنامه‌های هفدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در استان یزد به حدود 400 برنامه در استان یزد برسد که شامل دیدارها، بازدیدها، عیادت‌ها، مراسمات است.

دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره زیر سایه خورشید استان یزد آغاز برنامه های دهه کرامت را  از 21 اردیبهشت‌ماه همزمان با میلاد حضرت معصومه(س)  عنوان و اظهار داشت:  در دهه کرامت میزبان 17 خادم حضرت امام رضا(ع) خواهیم بود که برنامه‌ها و مراسم‌های مختلفی با حضور این خادمان و پرچم متبرک حرم رضوی در استان برنامه ریزی شده است.

حیدری در پایان با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشن بزرگ زیر سایه خورشید در یزد گفت:  این مراسم همچون سنوات گذشته در شام جمعه ۲۸ اردیبهشت در آستان مقدس سید جعفر محمد(ع) یزد برگزار می شود.

گفتنی است در جشنواره زیر سایه خورشید در سال گذشته در استان ۳۷۰ برنامه اجرایی شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + نه =