اخبار استان ها ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تولد ۵۰ هزار نوزاد به کمک پژوهشگاه رویان

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: تاکنون تاکنون ۵۰ هزار نوزاد به کمک پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی به دنیا آمده است.

زنجان/ به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ حسن مسلمی نائینی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان اظهار کرد: این نهاد از ابتدای تشکیل همواره مصمم بوده تا با اعتماد به جوانان و اتکا بر مدیریت جهادی الهام‌گرفته از ایمان اسلامی و بر مبنای شناخت مشکلات واقعی و نیازهای تخصصی جامعه به‌دنبال ارائه دانش، فناوری و تجاری‌سازی و ایجاد زیرساخت فرهنگی مورد نیاز آن، در راه عزت و پیشرفت دانش‌بنیان کشور قدم بردارد.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌های کم‌نظیر در بالغ بر ۱۰۲ واحد سازمانی جهاد دانشگاهی افزود: زمینه‌های فعالیت تخصصی حوزه پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی شامل فنی مهندسی و علوم پایه، پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی و علوم انسانی، اجتماعی و هنر است که در هر کدام از این حوزه‌ها توانسته است، به دستاوردهای شاخصی دست یابد.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه طراحی و ساخت سیستم رانش قطار مترو برای اولین‌بار در کشور، طراحی و ساخت دکل‌ها و مته‌های حفاری نفت از جمله دستاوردهای شاخص جهاد دانشگاهی در حوزه فنی و مهندسی است، اضافه کرد: امیدواریم با اتکا به توان داخلی در جهاد به امور رونق دهیم و یکی از دلایل ماندگاری جهاد دانشگاهی ایمان، علم و تلاش جهادگران است.

نائینی ادامه داد: در سال جاری نیز مشارکت با بخش خصوصی و حمایت این نهاد از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، واگذاری زمین و دانش فنی فناوری‌های به بلوغ رسیده و همچنین شناخت مشکلات واقعی و نیازهای تخصصی جامعه و حرکت در مسیر رفع آنها از جمله برنامه‌های جهاد دانشگاهی برای تحقق شعار سال است.

وی از راه‌اندازی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی خبر داد و افزود: با تلاش جهادگران این پژوهشگاه اکنون جزو ۱۰ مرکز بزرگ جهان در درمان ناباروری است و امروز از نقاط مختلف دنیا برای درمان به این پژوهشگاه می‌آیند و تاکنون ۵۰ هزار نوزاد به کمک آنها به دنیا آمده‌اند و در سلول‌درمانی و ژن‌درمانی نیز اقدامات ارزشمندی در حال انجام است.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به حمایت این نهاد از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، اظهار کرد: در سه پارک علم و فناوری البرز، کرمانشاه و علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی از بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان، فناور و استارت‌آپی حمایت می‌شود.

وی مشارکت با بخش خصوصی در راستای تحقق شعار سال را از اولویت‌های جهاد دانشگاهی دانست و گفت: چهار قطعه زمین پارک علم و فناوری البرز در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی برای توسعه همکاری‌ها با اجاره طولانی‌مدت در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور قرار گرفت که امیدواریم تا پایان سال مشارکت‌های این نهاد با بخش خصوصی افزایش یابد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =