زنان و خانواده ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

منفی گرایی زنگ خطری در روابط زوجین

زوج ها بایستی رویدادهای منفی و ویژگی های همسرشان را مثبت تفسیر کرده و در ذهن شان هر روز مثبت ها را بزرگ نمایی و منفی ها را کوچک نمایی کنند چرا که منفی گرایی زنگ خطری در روابط زوجین است.

الهام دهنوی/ به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ یادمان نرود که رویداد های منفی و پشیمان کننده در ازدواج ها گریز ناپذیر هستند. مثبت نگری یعنی زوج ها رویدادهای منفی و ویژگی های همسرشان را مثبت تفسیر کنند و در ذهن شان هر روز مثبت ها را بزرگ نمایی و منفی ها را کوچک نمایی کنند.

منفی گرایی یکی از زنگ خطرهای رابطه زوجین است. شالوده هر رابطه یا ازدواج موفق رابطه دوستانه نزدیک و عمیق زن و شوهری است که واقعا همدیگر را می شناسند و مهم تر اینکه در یک سنگر و در یک تیم هستند. همه ما اشتباه می کنیم. در ارتباط مان گام های غلطی برمی داریم که باید جبران کنیم. روابط خشنود روابطی نیستند که در آن دعوا و بگو مگو وجود ندارد. اکثر زوج هایی که رابطه خوب و موثری با هم دارند به اندازه زوج های ناخشنود با هم اختلاف نظر و مشاجره دارند. بلکه زوج های خوشبخت پس از هر رویداد تاسف بار اقدام های جبرانی و ترمیمی را به کار می برند. زوج های راضی تفاوت زیادی با زوج های ناراضی ندارند، بلکه آنها زودتر و آسان تر از سایر زوج ها اقدام های جبرانی و ترمیمی را به کار می برند. از این رو می توانند لذت بودن با هم را دریابند.تعارض در هر رابطه ای وجود دارد و اگر به جای حل کردن تعارض از آن فرار کنید قطعا در آینده تعارض های بیشتری در انتظارتان خواهد بود. رمز ازدواج های موفق و طولانی در این است که درک کنیم دعوا پیش می آید و باید یاد بگیریم چگونه منصفانه و عادلانه با هم دعوا کنیم.

راهکارهایی برای دعوای منصفانه:

1.نبش قبر گذشته ممنوع: بر روی همان موضوعی که باعث رنجش خاطرتان شده است متمرکز باشید و از صحبت کردن در مورد موضوعات گذشته که ربطی با موضوع فعلی دارد بپرهیزید

  1. فضا و محل گفت و گو را مناسب انتخاب کنید. گاهی بیرون رفتن از خانه برای گفت وگو و تغییر محیط به گفت وگو و حل مسئله کمک می کند. در فضاهای جدید ذهن به کار می افتد و راه حل های جدید و بهتر به ذهن خطور می کند.
  2. روشی پیدا کنید برای اینکه خشم و آزردگی تان را بیرون بریزید و بعد از آن با همسرتان شروع به صحبت کنید برای مثال نوشتن کمک می کند آشفتگی ذهنی و ناراحتی ما تا حدود زیادی خالی شود و بهتر بتوانیم مسئله را درک و تجزیه و تحلیل کنیم.
  3. حواسمان به شوخی هایمان باشد: بعضی از زوج ها با هم شوخی می کنند و گاهی در باره موضوعاتی شوخی می کنند که برای فرد مقابل موضوع حساس و ناراحت کننده ای است مطمئن شویم که این موضوع آزارش نمی دهد.
  4. به همسرتان گوش دهید: فعالانه گوش دادن به صحبت های طرف مقابل حس خوب شنیده شدن را به او منتقل می کند و باعث می شود که او هم نقطه نظرش را بیان نماید یکی از رمزهای داشتن  یک گفت و گوی موثر این است که بتوانیم بدون قطع کردن حرف های طرف مقابل به صحبت هایش گوش دهیم.

6. شخصیت طرف مقابلمان را نشانه نگیریم: یادمان باشد که فردی که طرف مقابل دعوای ماست چه آن را دعوا بنامیم چه جر و بحث یا اختلاف اگر مایلید که رابطه تان شکوفا باقی بماند لازم است که اصول عادلانه آن را بیاموزید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =