میراث و گردشگری ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
در آیین تقدیر از موزه‌های برتر کشور (ایکوم)؛

موزه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خوش درخشیدند

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در آیین تقدیر از موزه‌های برتر کشور، دو موزه گرمابه علی‌قلی‌آقا و عصارخانه شاهی وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان حائز رتبه‌های برتر شدند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ کمال حیدری اظهار کرد: آئین تقدیر از موزه‌های برتر کشور، همه‌ساله به‌مناسبت روز جهانی موزه در تاریخ هجدهم می (بیست‌وهشتم اردیبهشت)، توسط شورای بین‌المللی موزه (ایکوم) برگزار می‌شود و در آن موزه‌هایی که در ۱۴ شاخص تعیین شده از سمت ایکوم فعالیت‌های ویژه‌ای در سال گذشته داشته‌اند، تقدیر می‌شوند.

وی افزود: بر همین اساس در رویدادی که به همین مناسبت در محل خانه هنرمندان تهران در تاریخ بیست‌ونهم اردیبهشت برگزار شد، دو موزه گرمابه علی‌قلی‌آقا و عصارخانه شاهی وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان حائز رتبه‌های برتر شدند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اعلام کرد : بر این اساس موزه گرمابه علی‌قلی‌آقا در شاخص‌های کودک و نوجوان و خلاقیت و نوآوری رتبه اول، در شاخص توسعه مدیریت رتبه دوم و. در در شاخص بازدید رتبه سوم را به‌دست آورد.

حیدری عنوان کرد: همچنین موزه عصارخانه شاهی در شاخص فعالیت در فضای مجازی رتبه دوم و در شاخص‌های آموزش و نگهداری و حفاظت رتبه سوم را کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در آئین جداگانه‌ای که به مناسبت پاسداشت هفته میراث فرهنگی و موزه‌ها در محل خانه هنرمندان تهران برگزار شد، کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) به نمایندگی از جامعه موزه‌داری ایران و با مشارکت اداره کل موزه‌ها از مدیران ۱۰ موزه استان اصفهان به مناسبت فعالیت‌های شایسته تقدیر به عمل آورد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + دو =