میراث و گردشگری ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رونمایی از موزه شهرداری اصفهان در عمارت باغ زرشک

شهردار اصفهان گفت: عمارت باغ زرشک قرار است به موزه تبدیل و از فردا (یکشنبه) درب آن با عنوان «موزه شهرداری اصفهان» به روی شهروندان باز شود.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ علی قاسم‌زاده امروز _شنبه نوزدهم خرداد_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: برخی درختان شهر اصفهان دچار آفت و آسیب‌دیدگی شده‌اند، به‌طوری که گاهی شاهد سقوط شاخه‌های سنگین روی خودروها هستیم.

وی افزود: درختان شهر اسکن می‌شوند و هرکدام دچار آسیب و آفت شده باشند، قبل از اینکه خسارتی بر جا گذارند، بخشی از شاخه‌های آن‌ها که دچار آفت و از درون خالی شده است و احتمال شکستگی و سقوط آن وجود دارد، هرس می‌شود.

شهردار اصفهان با اشاره به روز جهانی صنایع دستی گفت: اصفهان به‌عنوان شهر خلاق صنایع دستی در فهرست جهانی ثبت شده و حکم دبیر شهر خلاق صنایع دستی نیز به نام من خورده است و قرار است به‌عنوان شهری که از این حیث در کشور و جهان شهره است، رخدادها و برنامه‌هایی در این رابطه داشته باشیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه سازمان جهانی یونسکو در جهان ۶۰۰ نوع صنایع دستی را شناسایی و ثبت کرده است، ادامه داد: از این تعداد ۴۵۰ اثر متعلق به صنایع دستی ایران و ۲۸۷ اثر متعلق به شهر اصفهان است که آمار ارزشمندی است تا مردم بدانند در چه موقعیتی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: طبق خبری که سال گذشته اعلام شد، ۲۵۰۰ کارخانه تولیدی فعال در شهر اصفهان وجود دارد که این کارگاه‌ها به‌صورت جمعی مشغول تولید صنایع دستی هستند و با احتساب کارگاه‌های فردی (افرادی که در خانه به‌صورت فردی فعالیت دارند) به حدود ۳۵۰۰ کارگاه می‌رسد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در ۶۷ رشته مختلف صنایع دستی اثرات تولید می‌شود که نمایشگاه شهری آن را در مغازه‌های میدان امام (ره) شاهد هستیم، گفت: قدمت بعضی از این صنایع دستی همچون مس‌گری مربوط به ۵۰۰۰ سال قبل است، امیدوارم بتوانیم این میراث عظیم فرهنگی و هنری را پاس بداریم.

قاسم‌زاده تصریح کرد: ۱۲۰۰ فروشگاه صنایع دستی در سطح شهر وجود دارد که تمرکز ما بر میدان امام (ره)، بازار هنر و بازار صفا است و امیدوارم قدردان این سرمایه و هنرمندان باشیم.

وی با اشاره به آغاز مرمت موزه ریسباف و آماده‌سازی برای بهره‌برداری تصریح کرد: مقابل این موزه کارخانه‌ای به نام پشم‌باف (صنایع پشم) متعلق به مرحوم همدانیان قرار داشت که در مقطعی تخریب و ساختمان‌سازی شد، اما یک ساختمان اداری نیز دارد که محفوظ مانده و از حیث هنری ارزشمند و معروف به باغ زرشک است و شهرداری از آن به‌عنوان مجموعه اداری استفاده می‌کرد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: عمارت باغ زرشک قرار است به موزه تبدیل شود و فردا _یکشنبه بیستم خرداد_ درِ آن با عنوان «موزه شهرداری اصفهان» به روی شهروندان باز می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 4 =