جامعه شهری ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تنظیم آیین‌نامه مالی و معاملاتی سازمان‌های شهرداری اصفهان

مدیر هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان از تنظیم آیین‌نامه مالی و معاملاتی مشترک برای ۱۵ سازمان شهرداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ سیداحمد مرتضوی اظهار کرد: یکی از مسائلی که روند کار سازمان‌های شهرداری را با مشکل مواجه می‌کرد، نبود آئین‌نامه مالی معاملاتی در سازمان‌ها بود، زیرا سازمان‌های شهرداری به جز یک یا دو مورد، بدون آئین‌نامه مالی و معاملاتی به‌صورت مستقیم بودند.

وی افزود: این سازمان‌‎ها طبق اساسنامه آئین‌نامه مالی و معاملاتی شهرداری تهران که تدوین آن به حدود ۵۰ سال پیش برمی‌گردد، فعالیت می‌کردند که با شرایط قدیم شهرداری تهران تنظیم شده بود و با وجود تغییر شرایط سازمان‌ها در اجرا، با مشکل مواجه می‌شدند، زیرا نحوه اطلاع‌رسانی‌ها در سال‌های اخیر بسیار متفاوت بود که باید در آئین‌نامه جدید در نظر گرفته می‌شد، همچنین نحوه انجام معاملات تغییر کرده و سامانه‌هایی اضافه شده است که می‌توان از آن استفاده کرد.

مدیر هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: از این‌رو آئین‌نامه مالی و معاملاتی سازمان‌ها به عنوان یک آئین‌نامه مشترک، با هم‌فکری همکاران سازمان‌ها، برگزاری جلسات متعدد و بهره‌گیری از کارشناسان درون و برون شهرداری، برای ۱۵ سازمان شهرداری تهیه شد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: این آئین‌نامه طبق روال قانونی در هیئت مدیره و شورای سازمان‌ها مصوب و تقدیم شورای اسلامی شهر شد و به تصویب رسید و برای تأیید نهایی به وزارت کشور ارسال شده است.

وی افزود: امیدواریم این مرحله نیز زودتر انجام و برای اجرا ابلاغ شود تا روند کاری سازمان‌ها در مباحث مالی و معاملاتی بهبود پیدا کندو فعالیت پیمانکاران با شرایط بهتر انجام و شفافیت بیشتری در مسائل مالی سازمان‌ها ایجاد شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =