بین المللی ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

خنده‌هایی که بوی مرگ می‌دهد

شاهدان حمله رژیم اسرائیل به اردوگاه پناهندگان نصیرات، این جنایت را یک قتل عام واقعی توصیف کردند که طی آن برای آزادی تنها چهار اسرائیلی، بیش از ۲۰۰ فلسطینی شهید شدند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ دفتر رسانه‌ای دولت غزه اعلام کرده است که «قتل عام اسرائیل» در اردوگاه آوارگان نصیرات در مرکز غزه ۲۱۰ فلسطینی را شهید و بیش از ۴۰۰ نفر را زخمی کرد. پس از شهید شدن بیش از ۲۰۰ فلسطینی در حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان نصیرات، مردم در نابلس در کرانه باختری به خیابان‌ها آمده‌اند. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی از جامعه جهانی خواستند تا برای پایان دادن به جنایات جنگی اسرائیل و اتحاد فلسطین در برابر تجاوزات این رژیم، اقدامات بیشتری انجام دهند.

خنده‌هایی که بوی مرگ می‌دهد

آندریاس موتزفلد کراویک، معاون وزیر امور خارجه نروژ، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس به گزارش‌های مربوط به «قتل‌عام غیرنظامیان در غزه» واکنش نشان داد. این دیپلمات نروژی «قتل‌عام» را محکوم کرد و گفت: «نروژ حملات به غیرنظامیان را با شدیدترین لحن محکوم می‌کند.»

بالاکریشنان راجاگوپال، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حق برخورداری از مسکن مناسب، کسانی را که به رژیم اسرائیل بابت عملیات نجات بازگرداندن چهار اسیر تبریک گفتند اما در برابر زندانی شدن صدها زندانی فلسطینی در اسرائیل و هزاران کشته غیرنظامی در جنگ سکوت می‌کردند، ریاکار خطاب کرد. او می‌گوید کسانی که رنج فلسطینیان را نادیده می‌گیرند «اعتبار اخلاقی خود را برای نسل‌ها از دست داده‌اند و شایسته حضور در هیچ‌یک از نهادهای حقوق بشر سازمان ملل نیستند.»

خنده‌هایی که بوی مرگ می‌دهد

امدادگران حاضر در صحنه حملات اسرائیل را مثل یک فیلم ترسناک توصیف کردند که طی آن پهپادها و هواپیماهای جنگی اسرائیل تمام شب را در نزدیکی یک بازار و مسجد العوده به سمت خانه‌های مردم عادی و افرادی که قصد فرار از منطقه داشتند، شلیک کردند.

پزشکان بدون مرز می‌گویند که بیمارستان الاقصی در مرکز غزه اکنون در یک «کابوس واقعی» به سر می‌برد و بیمارستان الاقصی و ناصر در حال رسیدگی به تعداد زیادی از بیماران به‌شدت مجروحی است که بسیاری از آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

چهار اسیر اسرائیلی که برای نجاتشان بیش از ۲۰۰ فلسطینی شهید شدند شامل سه مرد و یک زن بودند که در جشنواره موسیقی نوا در عملیات طوفان‌الاقصی در هفتم اکتبر اسیر شدند. رسانه‌های اسرائیلی و غرضمند غربی با پخش تصاویر شاد این چهار نفر، سعی در توجیه عملیات جنایت‌کارانه اسرائیل دارند بدون اینکه اشاره‌ای به رنج و آوارگی خانواده‌های فلسطینی داشته باشند و تنها با اعلام تعداد شهیدان این عملیات، نقش خبری خود را ایفا کردند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از بازگشت چهار اسیر اسرائیلی ابراز خوشحالی کرد و به اسرائیل وعده داد «تا زمانی که همه گروگان‌ها به خانه‌های خود بازگردند و آتش‌بس حاصل نشود، از کار دست نمی‌کشیم!» و این در حالی است که هیچ ابراز سرزنش در مورد کشته شدن تعداد زیاد کودکان و زنان در این عملیات خون‌بار نکرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هجده =