فوتبال ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶:

مچ‌اندازی برای تثبیت صدرنشینی

تیم ملی فوتبال ایران فردا در هفته ششم رقابت‌های مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ به مصاف ازبکستان خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ تیم ملی فوتبال کشورمان فردا _سه‌شنبه بیست‌ودوم خرداد_ از ساعت ۲۰:۳۰ با قضاوت کیم جونگ هیوک به مصاف ازبکستان خواهد رفت.

جدال جان‌سخت‌ها

ازبکستان از جمله تیم‌های آسیایی به‌شمار می‌رود که در تمام تقابل‌های بین‌المللی چه در عرصه باشگاهی و چه در عرصه ملی همواره برای فوتبال ایران دردسرساز بوده است‌. هرچند در این مچ‌اندازی‌های نفس‌گیر تیم فوتبال کشورمان پیروز میدان بوده است. شاگردان ژنرال در پنج تقابل گذشته خود با ازبکستان در هفته دوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶، تورنمنت کافا و سه دیدار دوستانه موفق به کسب چهار پیروزی و یک تساوی شده‌اند.

البته این آمار نشان‌دهنده کار آسان یوزها برابر حریف آسیایی خود نیست، چراکه در هر پنج جدال تیم ملی ایران با اختلاف یک گل پیروز میدان بوده و جالب این است که در هر بازی حداکثر موفق به زدن دو گل شده است.

سربازان ژنرال آماده پیروزی

تیم ملی فوتبال ایران در پنج تقابل گذشته خود برابر تیم‌هایی همچون هنگ‌کنگ، قطر، ژاپن و ترکمنستان صف‌آرایی کرده است و از میان این پنج جدال تنها در جام ملت‌های آسیا مقابل قطر با نتیجه سه بر دو شکست خورده است‌. شاگردان ژنرال در چهار بازی دیگر که دو مرتبه آن رویارویی با ترکمنستان بوده است در مجموع ۱۲ گل به ثمر رسانده‌اند.

در حال حاضر هر دو تیم با امتیاز ۱۳ جایگاه اول و دوم جدول را به خود اختصاص داده‌اند و در صورتی که تیم کشورمان دچار لغزش شود، صدر جدول را در اختیار حریف ازبک خود قرار خواهد داد.

ازبکستان، رقیبی در نقش گربه سیاه

ازبکستان از جمله تیم‌های آسیایی به‌شمار می‌رود که سال‌های گذشته به طور چشمگیری سطح فوتبال خود را ارتقا داده است. با نگاهی اجمالی به عملکرد این تیم در پنج تقابل گذشته آن می‌توان فهمید شاگردان قلعه‌نویی کار آسانی برای حفظ صدرنشینی نخواهند داشت. ازبکستان در دیدارهای گذشته خود در رقابت‌های مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا برابر حریفانی همچون هنگ‌کنگ (دو مرتبه)، ترکمنستان، تایلند و قطر صف‌آرایی کرده و موفق به کسب چهار پیروزی و یک تساوی شده است، ضمن اینکه رقیب جان‌سخت ایران، در این بازی‌ها ۱۱ مرتبه دروازه رقبای خود را باز کرده و تنها سه بار اجازه گلزنی به آن‌ها داده است؛ آمار نشان می‌دهد تیم ملی ایران علاوه بر اینکه کار دشواری برای گلزنی دارد، در خط دفاع نیز باید هوشیارانه عمل کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =