مجلس ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شورای نگهبان تحت تاثیر فشارها قرار نمی‌گیرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: عملکرد شورای نگهبان در اعلام نتایج نهایی نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری نشان داد که هیچ فشاری بر نظر این شورا اثر ندارد و مرزهای قانونی را با روال منطقی همیشگی پیگیری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ حامد یزدیان، با اشاره به اعلام نتایج نهایی نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری توسط شورای نگهبان، این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری را غیرقابل پیش‌بینی دانست و اظهار کرد: در دوره‌های قبل با چنین حجمی از ثبت‌نام‌ها مواجه نبودیم، اما این بار حضور چهره‌های مشهور قابل توجه بود که این مسئله را باید مورد بررسی قرار داد و هجوم افراد مختلف را تصحیح کرد.

وی افزود: عملکرد شورای نگهبان نشان داد که هیچ فشاری بر نظر این شورا اثر ندارد و مرزهای قانونی را با روال منطقی همیشگی پیگیری می‌کند؛ در همین رابطه تنوع کاندیداهای تأیید صلاحیت شده خوب است و نامزدها از گرایش‌های مختلف سیاسی اصولگرا، اصلاح‌طلب و میانه‌رو حضور دارند و برای مردم در انتخاب، آزادی عمل وجود دارد؛ بر همین اساس با انتخاباتی غیرقابل پیش‌بینی روبه‌رو هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر می‌رسد در این دوره از انتخابات مهم‌ترین معیار مردم برای انتخابات مناظره‌هایی باشد که برگزار خواهد شد؛ مردم به‌طور قطع تحت تأثیر جوهای مختلف رسانه‌ای قرار نمی‌گیرند و با نگاه به کاندیداها، انتخاب خود را انجام خواهند داد.

حفظ مرزهای اخلاق توسط نامزدها از امتیازهای مهم محسوب می‌شود

وی‬ مشارکت‬ مردم‬ در‬ انتخابات‬ را‬ ادامه حضور‬ در‬ مراسم‬ تشییع شهید جمهور دانست و با تاکید بر اخلاق‌مداری شهید آیت‌الله رئیسی در مناظرات انتخاباتی گفت: لازم است نامزدها در مناظرات با تاسی از رئیس‌جمهور شهید اخلاق‌مداری را سرلوحه خود قرار دهند، البته اینکه نامزدها برای جلب نظر مردم مرزهای اخلاق را چطور حفظ کنند، از امتیازهای مهم برای آن‌ها محسوب می‌شود و بر جلب نظر مردم نیز تأثیر بسزایی دارد.

یزدیان ادامه داد: تشییع شهید جمهور تشییع معناداری بود و نشان از تجدید عهد مردم با آرمان‌های انقلاب با وجود فضاسازی رسانه‌ها و تخریب‌های گسترده رسانه‌ای داشت تا جایی که حتی مردمی که به شهید آیت‌الله رئیسی رأی نداده بودند هم در تشییع ایشان حضور یافتند و امیدواریم مشارکت مردم در انتخابات هم از همین جنس باشد.

وی تاکید کرد: شهید آیت‌الله رئیسی الگوی اخلاق‌مداری بود و انتظار می‌رود که رئیس‌جمهور پس از ایشان نیز همین مسیر را ادامه دهد و شاهد بی‌اخلاقی در مناظرات بین نامزدها نباشیم؛ چیزی که در انتخابات گذشته به وفور از جانب برخی نامزدها دیده می‌شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شهید آیت‌الله رئیسی تراز ریاست‌جمهوری را چند پله بالاتر برد و با حفظ مرزهای اخلاقی، ادبیات جدیدی را در ایجاد همبستگی ملی تعریف کرد و رئیس‌جمهور پس از ایشان نیز باید به این موازین اخلاقی پایبند باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 8 =