راه و مسکن ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان مطرح کرد:

لزوم تامین ۷,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: حدود ۷,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین منابع مالی خط دو مترو در نظر گرفته شده است که اگر موفق به جذب این منابع شویم، تا پایان سال جاری مسیر هفت کیلومتری فاز نخست این خط، از منطقه دارک تا طوقچی را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری کیمیای ایران آنلاین ؛ سید محسن واعظی‌فر درباره آخرین وضیعت پیشرفت خط دو متروی اصفهان اظهار کرد: فعالیت از جبهه شمال این خط را با دو تی‌بی‌ام آغاز کردیم که تی‌بی‌ام شرقی به آخرین نقطه خود یعنی ایستگاه ابن‌سینا رسیده است، اما به دلیل مسائلی همچون ترافیک تصمیم بر این است که تی‌بی‌ام غربی که در حال حاضر در طوقچی قرار دارد نیز به ایستگاه ابن‌سینا برسد.

وی افزود: این دو تی‌بی‌ام در ایستگاه ابن‌سینا دمونتاژ خواهد شد، البته به دلیل مسائلی همچون ترافیک باید تا رسیدن تی‌بی‌ام غربی به ایستگاه ابن‌سینا صبور باشیم، زیرا برای دمونتاژ شدن نیازمند جرثقیل‌های بالای ۳۰۰ تن هستیم که آن‌ها را از مرکز میدان خارج کنند، درصدد هستیم دو تی‌بی‌ام هم‌زمان از ایستگاه ابن‌سینا خارج شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه از سمت جبهه غربی، تی‌بی‌ام از سمت ایستگاه شهید حجازی حفاری را آغاز کرد و بهمن سال گذشته به ایستگاه امام حسین (ع) رسید و ابزارهای آن به‌روزرسانی شد، تصریح کرد: تی‌بی‌ام جبهه غربی خط دو متروی این کلان‌شهر هفته آینده حفاری از ایستگاه امام حسین (ع) به سمت ایستگاه آمادگاه را آغاز خواهد کرد.

واعظی‌فر اضافه کرد: در خصوص ایستگاه‌های شمال به شهروندان وعده داده بودیم که در صورت تأمین منابع مالی تا پایان سال بهره‌برداری اولیه را داشته باشیم که با اقدامات صورت گرفته، در حال حاضر عملیات نازک‌کاری چهار ایستگاه آغاز شده و هم‌زمان روسازی و ریل‌گذاری نیز در حال انجام است که پس از ریل‌گذاری، مسائل فنی و برقی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه یادآور شد: حدود ۷,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین منابع مالی خط دو مترو در نظر گرفته شده است که اگر موفق به جذب این منابع شویم، تا پایان سال جاری مسیر هفت کیلومتری فاز نخست این خط، از منطقه دارک تا طوقچی را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم.

واعظی‌فر گفت: شهرداری با تمام توان خود برای جذب این منابع تلاش می‌کند و دولت نیز همکاری خوبی دارد، چراکه مترو در حل مسائل زیست‌محیطی تأثیرگذار است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =