اقتصادی ۲۶ دی ۱۴۰۲ - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد:

اعلام آمادگی ۱۰ شرکت داخلی و برخی کشورها برای سرمایه‌گذاری در مکران

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه بسته سرمایه‌گذاری توسعه سواحل مکران با رویکرد توامان سکونتگاه، ایجاد ظرفیت‌های مولد اقتصادی و اشتغال تا پایان سال جاری تدوین می‌شود، از اعلام آمادگی ۱۰ شرکت داخلی و رایزنی با برخی از کشورها برای سرمایه‌گذاری در این طرح کلان خبر داد.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین،  “علیرضا جعفری” روند مذاکرات و جذب سرمایه‌گذاران برای ایجاد شهرک و شهرهای سواحل مکران را که کلیات آن در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب شد، تشریح کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه سواحل مکران فرصت توسعه‌ای برای تحقق اهدافی همچون بهره‌مندی از ظرفیت‌های سواحل، ایجاد ظرفیت‌های مولد اقتصادی، اشتغال و سکونت است، از اعلام آمادگی ۱۰ شرکت داخلی برای سرمایه‌گذاری در این مناطق و رایزنی با برخی از کشورها در موضوع توسعه سواحل مکران خبر داد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با یادآوری اینکه کلیات امکان‌سنجی ایجاد ۲۷ نقطه ساحلی در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب شد،‌ گفت: با توجه به مطالعاتی که انجام شد، مکانیابی‌ها و تدقیق اراضی و پهنه‌های مصوب در چهار استان بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان در حال انجام بوده و با مطالعاتی که انجام شده ظرفیت ایجاد سکونتگاه‌های جدید در محدوده جاسک فراهم شده است.

جعفری توضیح داد: تلاش شده تا در کنار ایجاد سکونتگاه‌، موضوع اشتغال و ایجاد شهرهای مولد کشاورزی، پرورش آبزیان، ایجاد شهرهای مولد صنعت و سایر موارد انجام شود و تمامی این اقدامات با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های ویژه برای جذب جمعیت و اشتغال است.

وی افزود: هم‌زمان با تدقیق اراضی و پهنه‌های مصوب، تدوین بسته سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی در حال انجام است که در تلاش هستیم تا این بسته سرمایه‌گذاری قبل از اتمام سال جاری تدوین و نهایی شود.

به گفته این مقام مسوول،‌ در منطقه مکران، فراخور استعدادها، ظرفیت‌ها و اراضی شناسایی شده موضوعیت طراحی شهری، برنامه‌ریزی شهری و معماری بر اساس زیست بوم فرهنگی منطقه در حال برنامه‌ریزی است تا موضوع مطالعات اقتصادی و مطالعات هویت بخشی و معماری شهری بر اساس رویکردهای اجتماعی که در هر منطقه وجود دارد، بتواند شکل بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ویژگی‌های بسته تشویقی سرمایه‌گذاری در سواحل مکران، توضیح داد: رویکرد ما در تدوین بسته سرمایه‌گذاری در سواحل مکران رویکرد برد- برد است. رویکرد نخست ما در تدوین بسته سرمایه‌گذاری سواحل مکران توسعه و افزایش سرمایه اجتماعی کشور است. رویکرد دوم فعال کردن چرخه اقتصادی با ایجاد محرک‌های توسعه در این بخش است. در نهایت نیز با ایجاد محرک‌های توسعه در این بخش در صدد هستیم تا رشد تولید و عرضه فضاهای سکونتگاهی جدید برای متقاضیان موثر باشد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح‌کرد: در تلاش هستیم تا با انجام مطالعات اقتصادی، مطالعات اجتماعی، مطالعات شهرسازی و حتی مطالعات حمل و نقلی و تسهیل ظرفیت‌های دسترسی به این مناطق، جذابیت‌های لازم برای سرمایه‌گذاران و ارزش افزوده سرمایه‌گذاری را ایجاد کنیم تا بخش خصوصی از این ظرفیت‌ها بهره‌مند و به سرمایه‌گذاری در این مناطق ترغیب شود.

 

 

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 13 =