اقتصادی ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
نامه نگاری ایران خودرو و استاندارد درباره تولید عضو خانواده پژو

بازار پژو پارس با این خبر لرزید/ قیمت پژو پارس در آستانه صعود؟

تولید و عرضه پژو پارس با اما و اگرهایی همراه شده است و رییس سازمان ملی استاندارد ایران شرط تداوم تولید پژو پارس را اعلام کرد.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین،  رییس سازمان ملی استاندارد برای ایران خودرو شرط گذاشت و تاکید کرد که این خودروساز باید برای حفظ پژو پارس در سبد محصولاتی خود به دنبال ارتقای استانداردهای این خودرو باشد.

مهدی اسلام پناه شرط تداوم تولید این محصول پُرطرفدار را برنامه ریزی ایران خودرو برای اخذ مجوز لازم برای پژو پارس اعلام کرد. آن طور که رییس سازمان ملی استاندارد گفت پژو پارس برای ادامه تولید نیاز به کسب مجوزهای استاندارد 85 گانه خودرویی دارد. اسلام پناه تاکید می کند پژو پارس با این روند تولید امکان پاس کردن استانداردهای 85 گانه را ندارد.

پیش تر رییس سازمان ملی استاندارد گفته بود پژو پارس چنانچه استانداردهای 85 گانه را دریافت نکند تنها تا نیمه اسفند می تواند در خطوط تولید ایران خودرو حاضر باشد و بعد از این تاریخ تولیدش متوقف خواهد شد.

براساس اظهارات اسلام پناه ایران خودرویی ها در نامه ای به دنبال خریدن زمان برای تداوم تولید پژو پارس بودند اما سازمان ملی استاندارد بر رعایت قانون تاکید کرده و معتقد است تداوم تولید خودرویی که استانداردهای لازم را ندارد با نامه نگاری ممکن نمی شود و سازمان ملی استاندارد به دنبال اجرای قانون است.

اسلام پناه گفت سازمان تحت مدیریتش از سال گذشته درباره توقف تولید پژو پارس با توجه به وضعیت استانداردی این خودرو هشدار داده بود اما ایران خودرویی ها نسبت به این هشدارها بی تفاوت بودند.

رییس سازمان ملی استاندارد گفت حدود چهار ماه پیش ایران خودرویی ها طی نامه ای به سازمان ملی استاندارد از بی علاقگی خود برای تداوم تولید پژو پارس خبر داده بودند.

اسلام پناه معتقد است حال که ایران خودرو خود را در مقابل متقاضیان ناراضی از روند تولید و عرضه پژو پارس می بیند تلاش می کند تا توپ را به زمین سازمان ملی استاندارد بیندازد و در میان افکار عمومی این طور جا بیندازد که سازمان ملی استاندارد مقصر کُند شدن روند تولید و عرضه پژو پارس است.

اظهارات رییس سازمان ملس استاندرد آب پاکی را روی دست متقاضیان پژو پارس ریخت و به نظر می رسد تا این جای کار باید تولید پژو پارس را در نیمه اسفند امسال تمام شده تلقی کرد. مگر اینکه در دقیقه 90 اتفاق دیگری بیفتد.

قیمت های بازاری پژو پارس این پتانسیل را دارند تا تحت تاثیر اظهارات رییس سازمان ملی استاندارد راه صعودی شدن را در پیش بگیرند.

حال باید منتظر واکنش مدیران ایران خودرو بود و دید آیا آنها ورق جدیدی را برای تداوم تولید و عرضه پژو پارس رو خواهند کرد یا اینکه با سکوت مهر تاییدی بر سخنان رییس سازمان ملی استاندارد خواهد زند؟

منبع: اقتصاد نیوز 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 20 =