سیاسی ۲۷ دی ۱۴۰۲ - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

کنایه حقیقت پور به ایرادات املایی لایحه عفاف و حجاب /برخی‌ها ایران را ملک پدری خود می‌ دانند نه برای همه ایرانیان

فعال سیاسی اصولگرا گفت: خیلی‌ها ایران را برای همه ایرانیان نمی‌خواهند و فکر می‌کنند ایران ملک مطلق پدری و مادری آنهاست. ایران را برای قبیله خودشان می‌خواهند، انقلاب را برای قبیله خودشان می خواهند و دوست دارند ولی فقیه که برای همه ایرانیان است را در دایره خودشان محصور کنند.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین،  منصور حقیقت‌پور، از نمایندگان ادوار مجلس که مهمان کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین بود، درپاسخ به این سوال که پیش‌بینی‌اش از مجلس آینده چیست، گفت: اگر مجلس با مشارکت حداکثری مردم شکل بگیرد، مجلسی قوی خواهد بود. باید شورای نگهبان در حوزه نظارتی سهل‌تر بگیرد و آدم‌های بیشتری مشارکت داشته باشند؛ ضمن اینکه تا همین جای کار هم فرصت بزرگی را هم از دست داده‌ایم. اگر از دل این رقابت‌ها آدم‌های قوی وارد مجلس نشوند، می‌شود همین که لایحه حجاب را با ۳۰ غلط املایی به شورای نگهبان بفرستند، این برای مجلس زیبنده نیست که لایحه‌ای را با ۳۰ غلط املایی به شورای نگهبان ارسال کند و شورای نگهبان ده ها اشکال محتوایی به آن بگیرد در حالی که هنوز مجمع مصلحت تشخیص نظام نظری در مورد آن ارائه نداده است.

وی ادامه داد: معلوم است که برخی‌ها می‌خواهند مجلسی وجود داشته باشد که در رأس امور نباشد و با حضور حداقلی مردم این اتفاق می افتد. ولی اگر می‌خواهند مجلس در رأس امور باشد، بتواند حسابرسی بکند، بتواند از گروه‌های مختلف سوال کند، استیضاح کند، تحقیق و تفحص کند، باید آدم های حرفه‌ای و با عقلانیت وارد مجلس بشوند. آدم‌های متعادل وارد مجلس بشوند، آدم‌هایی که برای جمهوری اسلامی ایران، تحرک بین المللی را مشروع بدانند، برای جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری خارجی را مشروع بدانند و ایران را برای همه ایرانیان بخواهند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: خیلی‌ها ایران را برای همه ایرانیان نمی‌خواهند و فکر می‌کنند ایران ملک مطلق پدری و مادری آنهاست. ایران را برای قبیله خودشان می‌خواهند، انقلاب را برای قبیله خودشان می خواهند و دوست دارند ولی فقیه که برای همه ایرانیان است را در دایره خودشان محصور کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر مجلس قوی شکل نگیرد، ۴ سال آینده را چطور پیش‌ینی می‌کنید، گفت: استمرار وضع موجود، درجا زدن، عدم پیشرفت و توسعه، عدم نظارت بر امورات جاری کشور از جمله خسارات مجلس ضعیف است. مثل مجلسی که این مملکت را چند روز فلج کرد، با ادعای تخلف در یکی از واحدهای فولادی کشور همه را ناامید کرد و بعد معلوم شد که دروغ و بی‌اساس‌ است. وقتی گزارش تحقیق و تفحص مجلس دروغ از آب درآمد، چه توقعی داریم این دستگاه بتواند بر سایر امورات کشور نظارت کند.

 

 

منبع: خبر آنلاین

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =