اجتماعی ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تأکید کرد:

تسریع فرآیند صدور پروانه ساختمانی در شهرداری اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در راستای تکریم شهروندان، خدمات صدور پروانه ساختمانی شهرداری اصفهان تسریع می‌شود.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، وحید مهدویان با اعلام این خبر گفت: افزایش صدور پروانه ساختمانی و کاهش مدت زمان صدور آن به‌ویژه در بافت‌های فرسوده مناطق پانزده‌گانه از نتایج سیاست‌گذاری‌های شهرداری در این دوره است که خروج از رکود در حوزه ساخت‌وساز از نتایج مثبت آن است ولی به دلیل زمان‌بر بودن ساخت مسکن، نتایج آن طی سال‌های آینده نمایان می شود.

او با اشاره به اینکه خدمات شهرسازی در ایام پایانی سال در راستای تسریع امور در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و بخشی از آن اجرایی شده است، افزود: به منظور کاهش زمان انتظار بازدید و اولویت‌بخشی به درخواست‌های پروانه ساختمانی، حداکثر زمان انتظار بازدید ۴۸ ساعت است که در صورت لزوم بازدیدها پس از ساعات اداری نیز انجام می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به حجم پرونده‌های ارجاعی پایان سال، پرونده‌های موجود در کارتابل‌ها در همان روز توسط هر یک از عوامل تعیین تکلیف می‌شوند.

رشد ۱۳ درصدی صدور پروانه ساختمانی در اصفهان

مهدویان با بیان اینکه هرگونه چرخش پرونده و امضای فیزیکی در روند صدور پروانه حذف شده و اقدامات به‌صورت الکترونیک در همان روز انجام می‌شود، اظهارکرد: درخواست‌های پروانه ساختمانی بر اساس قابلیت کنترل ضوابط هوشمند در سامانه سرا ۱۰، بدون نقشه معماری به صورت برخط پرداخت و در همان روز تعیین تکلیف می‌شود.

او با اشاره به آمار صدور پروانه در چند منطقه از شهر اصفهان در ۱۱ ماه نخست ۱۴۰۲ و مقایسه آن با مدت زمان مشابه سال گذشته ادامه داد: ساخت‌وساز با صدور 3 هزار و 284 فقره پروانه ساختمانی بدون در نظر گرفتن پروانه‌های اصلاحی ۱۳ درصد رشد کرده است.

او خاطرنشان کرد: در ضوابط طرح‌های بالادستی مشوق‌هایی وجود دارد که بازنگری در محدودیت و ارائه این مشوق‌ها موجب تشویق مردم و رونق ساخت‌وساز شده است.

 

 

انتهای پیام/

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =