اخبار استان ها ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

صادرات محصولات کشاورزی همدان به مقصد رومانی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: برخی از تولیدات کشاورزی استان در کشور مطرح است و با توجه به تفاهم‌نامه امضا شده بین اتاق بازرگانی همدان و کشور رومانی، این کشور می‌تواند مقصد مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی همدان باشد.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین،  احمد شانیان روز سه‌شنبه در همایش توسعه همکاری‌های تجاری استان همدان و کشور رومانی که با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان برگزار شد، افزود: مواردی که موجب همکاری دوجانبه کشورهای ایران و رومانی شود گسترش می یابد.

وی اظهار کرد: رویکرد دولت مردمی ایران قوی گسترش همکاری‌های دوجانبه با کشورهای دوست همچون کشور رومانی است.

شانیان بیان کرد: با حمایت های استاندار و پیگیری‌های اتاق بازرگانی در استان همدان روند رو به رشدی در حوزه برقراری ارتباطات ۲ سویه با کشور رومانی انجام شده است.

وی تصریح کرد: اواخر مرداد امسال بود که تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان و اتاق بازرگانی شهرستان «پروهوا» کشور رومانی امضا شد که نقش مهمی در توسعه اقتصادی دوجانبه دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب در استان همدان و وجود جذابیت‌های ارزشمند آن، بسیاری از کشورها به دنبال برقراری تفاهم نامه های توسعه اقتصادی با استان هستند.

وی تاکید کرد: موقعیت راهبردی کشور ایران در خاورمیانه و کشور رومانی در بالکان می‌تواند زمینه‌هایی برای افزایش مراودات اقتصادی و افزایش میزان سرمایه گذاری دوجانبه شود.

شانیان ادامه داد: استان همدان ظرفیت‌های بسیاری زیادی در حوزه های مختلف دارد و در حوزه صنعت با یک روند رو به رشد در حال حرکت به سمت پیشرفت است.

وی افزود: در حوزه قطعات خودرو همدان ظرفیت خوبی دارد و با توجه به اینکه کشور رومانی در این حوزه فعال است می تواند ارتباط ۲ سویه شکل گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار کرد: استان همدان در حوزه سنگ‌های معدنی و محصولات کشاورزی ظرفیت بسیار زیادی دارد و کشور رومانی می‌تواند مقصد خوبی برای صادرات این محصولات باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری، استان همدان بیش از یک هزار و ۸۰۰ جاذبه گردشگری دارد و بزرگترین غار آبی دنیا در این استان است، تصریح کرد: بوعلی‌سینا و باباطاهر از مفاخر بزرگ کشور ایران محسوب می‌شود و با ثبت جهانی هگمتانه تحول بزرگی در توسعه صنعت گردشگری رقم خواهد خورد.

شانیان تاکید کرد: وفاق بسیار خوبی بین بخش خصوصی و دولتی استان همدان شکل گرفته است و با همکاری صورت گرفته روابط توسعه اقتصادی بین همدان و کشورهای دوست افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه پویندگان بخش خصوصی از نجیب‌ترین و حرفه‌ای‌ترین فعالان در حوزه خود هستند، افزود: همدان یکی از برترین تولیدکنندگان صنعت فرش دستباف کشور و کیفیت آن در سطح کشور برتر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: استان همدان حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی دارد و بیش از ۳۲ ماده معدنی در استان وجود دارد و مقصد بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری و صادرات به کشورهایی همچون رومانی هست.

وی اضافه کرد: فضای مناسب در همه حوزه‌های استان همدان حاکم است و ارتباط دوجانبه بین اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان و رومانی یک تفاهم‌نامه برد برد است.

شانیان ادامه داد: اتفاقات بسیار خوبی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان در حال انجام است و فعالان اقتصادی نقش مهمی در تحقق اهداف و بهره مندی از ارتباطات اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان با سایر کشورها دارد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان نیز گفت: در تابستان امسال تفاهم نامه همکاری با اتاق بازرگانی شهرستان «پروهوا» کشور رومانی در ۱۲ بند تنظیم و امضا شد که موجب تبادل بیشتر در حوزه اقتصادی خواهد شد.

رحیم مرتضایی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده در طول ۱۲۰ سال اخیر مبادلات تجاری خوبی بین ۲ کشور ایران و رومانی شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه سفیر جدید رومانی در دومین سفر به استان‌های کشور به همدان آمده است، ابراز امیدواری کرد: اتاق بازرگانی در دوره جدید ارتباط بیشتری را برای مناسبات اقتصادی با کشورهای دوست برقرار کند.

 

 

 

انتهای پیام/

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین  را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − شانزده =