اخبار استان ها ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حرکت قوه قضاییه به سمت حرفه ای شدن داوری

معاون داوری و میانجیگری مرکز حل اختلاف قوه قضاییه در همایش استانی تبیین نقش داوری حرفه ای در نظام قضایی و حقوقی کشور در گرگان گفت: در راستای دستورالعمل ساماندهی حل و فصل اختلافات از طریق داوری مصوب ریاست محترم قوه قضاییه، کار ساماندهی داوری حرفه ای در حال انجام است و راه اندازی کانون های داوری در کشور آعاز شده است و استان گلستان دومین استان کشور است که این کانون را راه اندازی می کند.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین،  محسن مقدس افزود: این کانون ها قسمتی از سیاست گذاری های صورت گرفته در حوزه داوری را برعهده می گیرند و انجام می دهند.

وی اظهارکرد: برای داوری عمومی و تخصصی، مطابق بند ۲ ماده ۲ دستورالعمل ساماندهی داوری حرفه ای رویکرد قوه قضاییه به سمت انتخاب اصلح و استفاده از نخبگان است که بعد از جذب به عنوان داور حرفه ای شناخته می شوند و الحمدلله استان گلستان رتبه اول بیشترین ارجاع به داوران حرفه ای را به تناسب پرونده های قابل ارجاع به داوری دارد و از این جهت مدیریت استان پیشرو در اجرای سیاست‌های مصوب ریاست محترم قوه در دستورالعمل ساماندهی حل و فصل اختلافات از طریق داوری است.

مقدس خاطرنشان کرد: برای تحقق امر ساماندهی برنامه ما جذب نخبگان حقوقی از جامعه حقوقدانان از جمله قضات بازنشسته، وکلا ،مدیران دفاتر اسناد رسمی و دفاتر خدمات قضایی و اساتید دانشگاه و در حوزه داوری تخصصی جذب کارشناسان نخبه است.

وی تاکید کرد: داوری دارای حیثیت داخلی و بین المللی است و اکنون در کشورهای پیشرفته دنیا، داوری سبب رسیدگی زودتر به اختلافات و خلوت شدن محاکم شده است.
مقدس با بیان این که رای داوران ، آرای قطعی است گفت: با انتخاب نخبگان و حرفه ای کردن داوری به سمت و سویی خواهیم رفت که داوری در ترازنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام/

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 8 =