اخبار استان ها ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
معاون برق و انرژی وزیر نیرو مطرح کرد:

آمادگی کامل نیروگاه‌های حرارتی کشور برای پیک تابستان ۱۴۰۳

معاون برق و انرژی وزیر نیرو از آمادگی کامل نیروگاه‌های حرارتی کشور برای تولید انرژی پایدار و مطمئن در روزهای اوج مصرف برق تابستان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار کیمیای ایران آنلاین، از تهران، همایون حائری در جریان بازدید از کارگاه‌های تعمیراتی و بهسازی واحدهای نیروگاهی کشور در محل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با بیان این مطلب، افزود: متخصصان این مجموعه به عنوان شرکتی دانش‌بنیان، تکنولوژی محور و افتخار صنعت برق کشور این روزها به صورت بی‌وقفه در حال آماده‌سازی واحدهای نیروگاهی کشور برای تولید برق پایدار در پیک تابستان امسال هستند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های پیچیده کارگروه الکتریک این مجموعه بر روی هسته ژنراتور نیروگاه رودبار لرستان، افزود: رفع اشکال از نیروگاه برقابی رودبار لرستان موجب ورود ۴۴۰ مگاوات برق جدید به شبکه سراسری کشور خواهد شد. ورود انرژی این نیروگاه به چرخه تولید برق کشور امری حائز اهمیت است؛ چرا که در سال گذشته عدم تولید این واحد به دلیل آسیب‌دیدگی و وجود اشکال فنی در هسته ژنراتور موجب محرومیت شبکه سراسری از ظرفیت مهم تولیدی نیروگاه شده بود.

وی بر لزوم رفع دغدغه‌های فنی واحده‌های تولیدی به ویژه مجموعه ۴۴۰ مگاواتی نیروگاه رودبار لرستان، آمادگی کامل نیروگاه‌های حرارتی جهت پایداری شبکه سراسری در روزهای گرم امسال و گذر موفق از پیک مصرف برق تابستان، کاهش زمان اقدامات تعمیراتی، تمرکز بر فعالیت‌های شبانه‌روزی و تلاش در کیفیت ارتقای آمادگی مولدهای برق کشور تاکید کرد.

همچنین در جریان این بازدید مسعود مرادی، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران به ارائه گزارش عملکرد شرکت در پشتیبانی صنعت نیروگاهی، کمک به تولید برق و گذر از پیک تابستان امسال اشاره کرد و افزود: کارگروه‌های شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران چه در محل نیروگاه‌های مبدا و چه در کارگاه‌های تخصصی شرکت در چندین جبهه فعالیت شبانه‌روزی دارند و انجام تکالیف خود نسبت به کارفرمایان نیروگاهی ما را بر آن داشت که با ایجاد کارگروه‌های تخصصی در تمامی روزهای تعطیل نوروزی و به صورت دو یا سه شیفت به فعالیت‌های خود جامعه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های مهم و با اولویت این شرکت در تعمیرات اساسی تجهیزات مهم نیروگاه‌های شهدای پاکدشت، شهید سلیمانی کرمان، شازند، بعثت و یزد، ادامه داد: با تلاش شبانه‌روزی همکاران مجموعه نزدیک به تمامی اقدامات فوق با موفقیت سپری شده است و تعداد اندک باقی مانده از این پروژه‌ها نیز تا پیش از آغاز پیک مصرف تابستان به پایان خواهد رسید تا این شرکت سهم مهم و حیاتی خود را در پشتیبانی و پایداری شبکه سراسری برق کشور ارتقا دهد.

براساس این گزارش، معاون برق و انرژی وزیر نیرو در این بازدید در جریان آخرین وضعیت آماده‌سازی واحدهای نیروگاه‌های برقابی رودبار لرستان و حرارتی بعثت، شهدای پاکدشت، شهید سلیمانی کرمان و… قرار گرفت.

 

 

 

 

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + بیست =