اخبار استان ها ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اجرای گروه موسیقی کهن در اصفهان

نوازنده و پژوهشگر موسیقی نواحی ایران از برگزاری اجرای موسیقی گروه کهن در سیتی سنتر اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار کیمیای ایران آنلاین، کامیار فانیان اظهار کرد: اجرای گروه کنسرت کهن طی روزهای هشتم و نهم اردیبهشت ماه در سالن شماره شش مجموعه سیتی سنتر اصفهان برگزار خواهد شد.
به گفته وی، در این اجراها اشعاری از استاد شهریار، سعدی شیرازی و عباس کیقبادی توسط خواننده آواز پارسا حسندخت اجرا می شود.
نوازنده دوتار و پژوهشگر موسیقی نواحی ایران با اشاره به اینکه در این اجراها ریتم‌ها و ادوار موسیقی مقامی روی صحنه خواهد رفت، تصریح کرد: موسیقی نواحی ریشه دار و دلنشین است و علاقمندان خاصی دارد که می توانند از این فرصت استفاده کرده و از دیدن کنسرت ها لذت ببرند.
کامیار فانيان متخصص و پژوهشگر موسيقي نواحي ايران است كه به بررسي نوازندگي دوتار در شرق خراسان، شمال خراسان، موسيقي تركمن ،تنبور منطقه گوران و همچنين جمع آوري صوتي و تصويري سازهاي بادي ايران چون قشمه، سرنا، كرنا، دوزله، شمشال و جفتي پرداخته است.
او از سال 1380 گروه موسيقي خود را به نام شهرآشوب بنيان نهاد و سپس به دليل مشابهت اسمي اين گروه نام آن را به «كُهن» تغيير داد. در طي اين سال‌ها اجراهاي اين گروه به دو بخش موسيقي ايراني و مقامي تقسيم مي‌شد كه طي هر اجرا موسيقي نواحي مختلف چون سُرناي تربت جام، عاشيقي آذربايجان، تنبور منطقه گوران، دوتار تركمني، دو تار شمال خراسان و دو تار شرق خراسان در يك بخش و موسيقي ايراني كه شامل ساخته‌هاي فانيان بود در بخش ديگر اجرا مي‌شد.
عوامل اجرای کنسرت به ترتیب: نوازنده تار: امیر علی صمدانی، کمانچه: نیما پورفولادی، تنبک: سجاد منصوری، آهنگساز و سه تار: کامیار فانیان هستند.

 

 

 

 

خبرنگار: محمود افشاری سمیرمی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =