اخبار استان ها ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
رییس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک خبر داد:

تملک ۲۰ ملک در طرح ۲۴ متری اراک در سال جاری

رییس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک گفت: پیگیری تکمیل پروژه گردشگری دره نورالشهدا، تعیین تکلیف بام اراک و تملک ۲۰ ملک در طرح ۲۴ متری از برنامه‌های شورای شهر این شهر در سال جاری است.

به گزارش خبرنگار کیمیای ایران آنلاین، از اراک، به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، حامد آجرلو در خصوص برنامه‌های این کمیسیون در سال جاری، تصریح کرد: سه برنامه در بخش املاک برای سال جاری در نظر گرفته شده که مربوط به خیابان شریعتی، طرح ۲۴ متری و باز شدن گره‌های ترافیکی در بخشی از خیابان شهید بهشتی اراک است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از گام‌های موثر شهرداری و شورای اسلامی شهر در سال گذشته باز شدن معبر سیدالشهدا(ع) به سمت خیابان جهاد بود که موجب کنترل بار ترافیکی خیابان دانشگاه اراک شد و بر این اساس برنامه‌های بخش املاک این کمیسیون در نظر گرفته شده است.

رییس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک در رابطه با برنامه خیابان شریعتی عنوان کرد: شهرک خودرو اراک تقریبا تکمیل و بر این اساس زمینه عقب نشینی برخی از ساختمان‌های این خیابان فراهم شده است.

آجرلو ادامه داد: برنامه تملک در خیابان شریعتی در دست بررسی کمیسیون قرار دارد و بعد از تصویب به صحن علنی شورای شهر ارجاع داده می‌شود.

وی اظهار کرد: برنامه تملک در محدوده طرح ۲۴ متری نیز از برنامه‌های سال جاری شورای شهر است که سال گذشته از ۴۰ ملک، ۲۰ فقره تملک و ۲۰ ملک نیز برای سال جاری هدف‌گذاری شده که این پلاک‌ها باید کامل برداشته شود.

رییس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک افزود: پشتوانه طرح مذکور فروش یک و ۶ دهم هکتار زمین‌های مسکونی انتهای خیابان جهاد و ۵۰ ملک خریداری شده در محدوده طرح ۵۸ متری است که در مجموع بودجه تملک ۲۰ ملک طرح ۲۴ متری را تامین می‌کند.

آجرلو در خصوص برنامه سوم نیز گفت: این برنامه مربوط به رفع گره‌های ترافیکی پشت مجتمع تجاری گلستان و مسجد حاج‌آقا صابر در خیابان شهید بهشتی است که نیاز به تملک دارد.

وی در خصوص برنامه‌های مربوط به بخش گردشگری اراک نیز گفت: ایجاد پارک آبی در اراک از برنامه‌های شورا است که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و این موضوع در دستور کار است.

رییس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اراک تکمیل منطقه گردشگری نور الشهدا را نیز از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: ۲۰ هکتار زمین این منطقه به مبلغ یک‌ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال خریداری شده و قابلیت سرمایه‌گذاری دارد که برای ایجاد رستوران، مکان‌های تفریحی و فرهنگی باید در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد.

آجرلو ادامه داد: تعیین تکلیف ایجاد منطقه گردشگری تفریحی بام اراک نیز از برنامه‌های این کمیسیون است که در مرحله رایزنی با اداره کل راه و شهرسازی برای تخصیص زمین انتهای کوی علی‌بن‌ابیطالب(ع) قرار دارد.

رییس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی اراک تاکید کرد: مهمترین مسئله در اجرای طرح‌های گردشگری لزوم همکاری دستگاه‌های دولتی برای تخصیص زمین است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

 

 

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =