اخبار استان ها ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش پایگاه‌های امداد جاده‌ای رهاورد هلال احمر همدان در دولت سیزدهم

افزایش پایگاه های امداد جاده ای هلال احمر با هدف خدمات رسانی سریع به مصدومان و در راه ماندگان یکی از رهاوردهای جمعیت هلال احمر استان همدان در دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار کیمیای ایران آنلاین، همدان،  همچنین با تلاش دولت سیزدهم بهره برداری و تکمیل پایگاه های آورزمان در ملایر، شهید میرزایی و پایگاه امداد کوهستان دشت میشان با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال سرعت گرفت و در حال حاضر ۱۸ پایگاه امداد جاده ای در استان همدان فعال است.
علی سنجربگی افزود: ۱۵ روستا در مسیر جاده گنجنامه – تویسرکان قرار دارد همچنین این پایگاه در مجاورت بلندترین و مرتفع ترین نقطه همدان و مسیر تردد کوهنوردان است.
وی افزود: ایجاد پایگاه امداد جاده ای در بزرگراه همدان و نزدیکی روستای روعان، جاده همدان- قزوین و روستای قلعه قباد در مسیر نورآباد به نهاوند نیز در حال پیگیری است تا در طرح آمایش سرزمینی قرار بگیرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان ادامه داد: به روز رسانی تجهیزات ارتباط رادیوئی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال، خرید تجهیزات امدادی پایگاه ها به ارزش ۴۰ میلیون ریال، خریدلباس و تجهیزات انفرادی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال، خرید تجهیزات آموزشی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
سنجربگی همچنین از تاسیس و راه اندازی شعبه جمعیت هلال احمر در شهرستان تازه تاسیس درگزین، جذب ۶۳ امدادگر و نجاتگر واجد شرایط به صورت شرکتی خبر داد.
وی اضافه شدن سه دستگاه خودروی نجات، ۲ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه کامیون، یک دستگاه خودروی کمک دار سبک به ناوگان خودرویی امداد و نجات استان به ارزش بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال را از اقدامات صورت گرفته دولت سیزدهم در راستای تقویت ناوگان خودرویی هلال احمر همدان دانست.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: ثمره راه اندازی این پایگاه و افزایش شمار پایگاه های موجود تسهیل در امدادرسانی به مسافران و در راه ماندگان بوده است به گونه ای که معاونت امداد و نجات هلال احمر همدان با انجام یک هزار و ۹۸۱ عملیات به یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر در ۲ سال گذشته (دولت سیزدهم) امداد رسانی کرده است.
سنجربگی افزود: ارسال یک هزار و ۱۰۰ دستگاه چادر امدادی به زلزله زدگان شهرستان خوی، جمع آوری کمک های نقدی برای زلزله زدگان کشور افغانستان و مردم مظلوم فلسطین به میزان چهار میلیارد و ۶۲۸ میلیون ریال، جمع آوری کمک های بشر دوستانه برای مردم غزه شامل ۸۰ تن روغن، ۲ تن برنج و پنج میلیارد ریال کمک نقدی، اجرای ۲۹۵ پروژه داوطلبی محرومیت زدایی با مشارکت پنج هزار و ۲۷۲ نفر داوطلب و بهره مندی ۱۴۸ هزار نفر به ارزش ۱۴۰ میلیارد و ۵۰۲ میلیون ریال از اقدامات بشر دوستانه هلال احمر همدان در ۲ سال گذشته است.
وی ادامه داد: حوزه جوانان جمعیت هلال احمر در دولت سیزدهم سه هزار و ۸۴۰ برنامه برگزار و ۴۷۳ هزار نفر از این برنامه ها بهره مند شدند.
سنجربگی خاطرنشان کرد: همچنین حوزه داوطلبان یک هزار و ۷۳۳ طرح به ارزش ۳۵۵ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال با بهره مندی از ۱۶ هزار داوطلب اجرا کردند و ۳۶۰ هزار نفر از عواید این طرح ها بهره بردند.

 

 

انتهای پیام/

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین  را نصب کنید.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =