آذربایجان غربی ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
استاندار آذربایجان غربی:

نقشه راه توسعه بازار فرش آذربایجان غربی تدوین شود

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت توجه به رونق فرش دستبافت استان، گفت: برای رفع مشکلات، توسعه و رونق بازار فرش استان سند جامع، نقشه راه و بانک اطلاعاتی تدوین شود.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین،  محمدصادق معتمدیان عصر دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات قالی بافان آذربایجان غربی، با بیان اینکه بازار فرش رقبایی در سطح جهان و منطقه داشته و نوسانات ارز، تحریم‌ها و عوامل مختلف در این بازار تأثیرگذار بوده، افزود: برای رفع مشکلات و ساماندهی بازار فروش و رونق تولید قالی بافان و فرش بافان، کمیته و کارگروهی تشکیل شده و مسائل را پیگیری خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تدوین نقشه راه توسعه بازار فرش، خاطرنشان کرد: با تدوین نقشه راه و ایجاد بانک اطلاعاتی، مشخص می‌شود چه تعداد هنرمند شهری و روستایی در این حوزه فعالیت داشته و چه تعداد در شهرک‌های صنعتی مشغول به کار هستند.

استاندار آذربایجان غربی به حمایت از نیروی انسانی فعال در حوزه فرش برای تحقق چشم انداز آینده نیز اشاره کرده و افزود: دستگاه‌های متولی و حامی بازار فرش، در بخش‌های آموزش، ایجاد کارگاه و فروش، با پراکندگی عمل کرده و بهتر است از اقدامات جزیره‌ای پرهیز شده و کارگروهی تشکیل شود.

معتمدیان همچنین با تاکید بر افزایش ظرفیت مهارت افزایی در حوزه تولید فرش دستبافت، اضافه کرد: مهارت افزایی و مهارت آموزی در شهرستان‌های خوی، میاندوآب و در شهرستان‌هایی که قطب تولید فرش هستند، گسترش و افزایش یابد.

وی در ادامه با تاکید بر گسترش مهارت افزایی در دبیرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای، افزود: مهارت افزایی از هنرستان‌ها شروع شده و در مراکز جامع علمی کاربردی نهادینه شود تا افراد پس از آن جذب بازار کار شوند.

استاندار آذربایجان غربی به مهارت آموزی بر اساس ظرفیت‌های هر شهرستان نیز اشاره کرده و اظهار داشت: مهارت آموزی در روستاها نیز صورت گرفته و پس از حمایت در حوزه آموزش و ارائه تسهیلات، زمینه برای معرفی بازار فروش فراهم شود.

وی تصریح کرد: با توجه به کلنگ‌زنی پروژه منطقه ویژه اقتصادی سرو در دهه فجر امسال، می‌توان از ظرفیت این منطقه نیز در توسعه بازار فرش آذربایجان‌غربی بویژه فرش دستبافت استان استفاده کرد.

منبع: مهر

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین  را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 14 =