اخبار استان ها ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
مدیرکل آموزش و پرورش کرمان:

آیین‌نامه اجرایی مدارس جدی گرفته شود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور گفت: نباید آئین‌نامه اجرایی مدارس را دست‌کم بگیریم.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین،   محمود امانی عصر امروز _چهارشنبه یازدهم بهمن_ در جلسه جمع‌بندی بازدید گروه اعزامی شورای عالی آموزش و پرورش از مدارس استان با اشاره به پیشینه فرهنگی استان قزوین اظهار کرد: ایران سرمایه‌هایی دارد که استان قزوین به سبب نقش مهم تاریخی و تمدنی یکی از این سرمایه‌هاست.

وی درباره اهمیت شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: شورای عالی یک سرمایه است برای آموزش و پرورش که به عنوان شعبه‌ای از قوه مقننه قدرت قانونگذاری دارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش سه سرمایه اصالت، استقلال و اتقان مصوبات دارد، اضافه کرد: اصالت آن به واسطه قدمت ۱۲۷ ساله و وجود اعضایی چون مجتهد لاهیجی، پرفسور حسابی، علامه دهخدا و ملک الشعرای بهار در آن در طول تاریخ است.

امانی ادامه داد: استقلال شورای آموزش و پرورش هم بدین معنی است که مستقل از وزارت آموزش و پرورش است و این استقلال به آرامش و ثبات مصوبات کمک می‌کند. اتقان مصوبات نیز مبین این مطلب است که شورا با شتاب و عجله تصمیم گیری نمی‌کند و مصوبات آن از منطق و استدلال محکم برخوردار است.

وی یادآور شد: سند تحول بنیادین به عنوان تنها سندی است که نام آن برای آحاد مردم آشناست و مقام معظم رهبری بارها بر اجرای آن تاکید فرموده‌اند که آئین نامه اجرایی مدارس نیز جلوه سند تحول در مدارس است که نباید آن را دست کمی بگیریم و و مدیران مدارس باید اشراف کامل به به آئین نامه داشته باشند. در ضمن شورای عالی آموزش و پرورش خانه تک‌تک معلمان است و ما همیشه آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات فرهنگیان عزیز هستیم.‌

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: اتفاقات مؤثر و چشمگیری در راستای اجرایی سازی سند تحول بنیادین در سطح مدارس آستان شکل گرفته و امیدوارم با وحدت بخش‌های مختلف شاهد تربیت دانش آموزانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

 

 

منبع: ایمنا

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین  را نصب کنید.

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =