اخبار استان ها ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

حدود ۸۳ میلیارد ریال صرف بازسازی قناتهای گناباد شد

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: ۸۲ میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال طی یک سال گذشته (دهه فجر سال قبل تاکنون) برای بازسازی ۱۹ رشته قنات این شهرستان هزینه شد.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین ،  اسماعیل قربانی روز یکشنبه  در گناباد افزود: ۲ هزار و ۹۴۴ متر انتقال آب با لوله بخش کشاورزی با اعتبار پنج میلیارد و ۸۸۹ میلیون ریال هم طی یک سال گذشته در این شهرستان اجرا شد.

وی از افزایش ۱۵۴ درصدی تسهیلات مکانیزاسیون بخش کشاورزی گناباد طی یک سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: سهمیه تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان ۸۵ میلیارد ریال بود در حالی که ۱۰۵ میلیارد ریال جذب شد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: این تسهیلات برای خرید حدود ۲۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات و ادوات و تجهیزات کشاورزی و دامی شامل (تراکتور، تریلر و ادوات ) هزینه شد.

قربانی اجرای طرح افزایش تولید جو آبی و گندم در سطح سه هزار و ۵۳۵ هکتار ، جذب افزون بر سه هزار تن کودیارانه ای اعم از “اوره، فسفاته و پتاسه”، اجرای کشت حفاظتی گندم و جو به میزان ۶۴۰ هکتار، توزیع و ترویج ۱۵ تن بذر “چاودم” (تریتیکاله) به عنوان یک منبع تغذیه با عملکرد و سازگاری مناسب واحد باغبانی، کنترل آفات عمومی و تجهیز سایت مبارزه با آنها در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار، هزار و ۹۵۰ هکتار عملیات ردیابی و مبارزه با ملخ های زیان آور محصولات کشاورزی و ۱۳ هزار و ۶۵۰ هکتار عملیات مبارزه با جوندگان زیان آور به محصولات کشاورزی و کنترل عوامل خسارت زای محصولات زراعی را از سایر اقدامات جهاد کشاورزی گناباد برشمرد.

وی از ۴۰ هکتار توسعه مزارع آرمانی زعفران به منظور افزایش عملکرد در واحد سطح، توسعه بیش از ۵۳۰ هکتار باغهای گل محمدی، باغها در زمینهای شیب دار، باغهای کم آب طلب، گلخانه های “آلوئه ورا” و سبزی و صیفی، بهسازی گلخانه ها ، مزارع گیاهان دارویی و اجرای طرح اصلاح و هرس و تغذیه باغهای پسته طی یک سال گذشته در بخش کشاورزی گناباد خبر داد.

از مجموع ۶۰۰ قنات در گناباد ۲۰۰ قنات بر اثر خشکسالی ۲۰ سال گذشته خشک شده است و یا در آستانه خشک شدن قرار دارد.

۱۴ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی گناباد با کشت و زرع بر روی ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار دیمزار و پرورش ۵۰۰ هزار راس دام، سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

این شهرستان متشکل از ۲ بخش “مرکزی و کاخک” و چهار شهر “گناباد، بیدخت، روشناوند و کاخک” و ۱۰۶ روستاست.

 

 

منبع: ایرنا

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین  را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 3 =