اخبار استان ها ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

حزب همت تاکنون ۹ نامزد انتخاباتی در شمال شرق کشور تعیین کرده است

رییس پهنه شمال شرق حزب همدلی مردم تحول‌خواه (همت) گفت: این حزب تاکنون ۹ نامزد خود را برای حضور در انتخابات مجلس در استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان تعیین کرده است.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین ،  حمید کولابادی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: هم اکنون ۶ نامزد این حزب برای پنج حوزه انتخابیه در خراسان رضوی تعیین شده است که ۲ نامزد مربوط به یک حوزه انتخابیه ۲ نماینده ای و چهارنامزد دیگر نیز مربوط به چهار حوزه انتخابیه تک نماینده ای است.

وی ادامه داد: استان سمنان ۲ حوزه انتخابیه و ۲ نماینده در مجلس دارد که تاکنون یکی از نامزدهای مورد تایید حزب در این حوزه مشخص شده است.

رییس پهنه شمال شرق حزب همدلی مردم تحول‌خواه اظهار کرد: خراسان شمالی هم دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که تاکنون این حزب ۲ نامزد خود برای این استان را تعیین و معرفی کرده است و برای تعیین ۲ نامزد دیگر در حال رایزنی است.

کولابادی در خصوص حوزه انتخابیه مشهد و کلات نیز گفت: از میان نامزدهای موجود در مشهد تاکنون برای مصاحبه با ۲۰ نامزد به جمع بندی رسیده ایم و از این میان هفت نفر برای مصاحبه و ارائه برنامه ها دعوت شده اند و کارنامه و برنامه هایشان مورد بررسی قرار گرفته است و با بقیه نیز به مرور زمان گفت وگو خواهد شد.

وی اضافه کرد: پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها در ۱۹ بهمن ماه و تایید صلاحیت برخی نامزدها فهرست کامل این حزب در کشور، پهنه شمال شرق و البته خراسان رضوی منتشر خواهد شد.

وی حزب همدلی مردم تحول‌خواه را یک مجموعه سیاسی تحول خواه و دارای گرایش اصولگرایی توصیف کرد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی برگزار می شود که از آن میان حوزه انتخابیه “مشهد و کلات”پنج نماینده، حوزه انتخابیه “سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد” و حوزه انتخابیه “نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه” هستند هر کدام دارای ۲ کرسی نمایندگی و ۹ حوزه انتخابیه دیگر استان هر کدام یک نماینده در مجلس دارند.

استان سمنان با هشت شهرستان چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و استان خراسان شمالی نیز بدون احتساب شهرستان فاروج که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی به طور مشترک یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

 

 

منبع: ایرنا

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین  را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 16 =