اخبار استان ها ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مدیرکل سیاسی وزارت کشور: بسترهای مشارکت و رقابت در انتخابات مهیاتر از گذشته است

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور گفت: تغییرات و تحولات خوبی در قانون انتخابات مانند عدالت در دسترسی نامزدها به رسانه ملی، استفاده مساوی از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی، سامانه شفاف‌سازی هزینه‌ها و منابع مالی نامزدها انجام شده و بسترهای مشارکت و رقابت مهیاتر از گذشته است.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین ،  عبدالله مرادی شامگاه شنبه در همایش نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای انتخابات با حضور رییس ستاد انتخابات استان در سالن انتظار شهر کرمانشاه افزود: ‌رهبر انقلاب با تاکید بر چهار اصل مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت، راهبردهای انتخابات را مشخص کردند و مجریان انتخابات هم باید به درستی در این چهارچوب حرکت کنند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همواره بر مشارکت حداکثری اصرار داشته‌اند و بر نقش آفرینی مردم تاکید بسیار ویژه‌ای داشته‌اند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور گفت: بدنه اصلی مجریان انتخابات از میان مردم انتخاب می شوند و در واقع مجری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، مردم هستند.

مرادی افزود: جنگ روانی و رسانه ای بسیار گسترده ای بر جامعه تحمیل می شود و دشمن در پی اثرگذاری بر مبانی هویتی نسل جوان هستند و پیرامون تاریخ، هویت، سنت و فرهنگ ما به شبهه افکنی می‌پردازند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور ادامه داد: در نقطه مقابل همه ارکان نظام اسلامی تلاش می کنند با ارایه خدمت صادقانه به مردم بر این جنگ رسانه ای نابرابر غلبه کنند.

وی تاکید کرد: وظیفه چهره های مردمی و عناصر شناخته شده، تبیین ابعاد این دشمنی ها برای مردم ایران است به ویژه در عرصه انتخابات پیش رو است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور: بسترهای مشارکت و رقابت در انتخابات مهیاتر از گذشته است

مرادی با تاکید بر اینکه مردم برگزار کننده این انتخابات هستند، گفت: پررنگ شدن فرایندهای اداری نباید واقعیت حضور معتمدین جامعه در قالب هیات های اجرایی و خیل عظیم اعضای شعب انتخابات را به حاشیه ببرد.

به گزارش ایرنا؛ براساس اعلام رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه یک میلیون و ۶۰۰ هزار کرمانشاهی واجد شرایط رای دادن هستند.

با تایید شورای نگهبان تاکنون ۲۵۵ داوطلب برای هشت کرسی مجلس در استان رقابت خواهند کرد اما آمار نهایی داوطلبان دوم اسفند ماه اعلام خواهد شد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.

 

 

منبع: ایرنا

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین  را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =