اخبار استان ها ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

کمک بیش از ۱۷ میلیارد ریالی به سالمندان زیرپوشش کمیته امداد همدان

رئیس امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از کمک ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی به سالمندان زیرپوشش این نهاد در ۱۰ ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین ، باقر کریمی شعار روز یکشنبه اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۸ هزار نفر از افراد زیرپوشش این نهاد را سالمندان بالای ۶۰ سال و از این تعداد ۲۶ هزار نفر را زنان تشکیل داده اند.

وی با بیان اینکه در ایام الله دهه مبارک فجر پنج میلیون ریال به تعدادی از سالمندان زیر پوشش استان اهدا می شود افزود: تعداد سالمندان تحت حمایت در آسایشگاه‌های این استان را ۶۰ نفر است.

رئیس امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد استان همدان با اشاره به دلایل حمایت از سالمندان زیرپوشش افزود: عدم توانایی مالی و سکونت در مناطق محروم، عدم سلامت جسمانی و نداشتن بیمه تکمیلی، از دلایل حمایت این نهاد از سالمندان است.

کریمی شعار گفت: در همین راستا مراقبت و نگهداری از سالمندان در منزل مورد تاکید است و همچنین تامین وسایل کمکی از قبیل سمعک، عینک، تشک مواج، صندلی چرخدار و واکر به طور مستمر انجام می شود.

وی با تاکید بر سیاست‌های کمیته امداد مبنی بر حمایت از سالمندان و افزایش حضور آنان در مشارکت‌های عمومی و اجتماعی گفت: تامین حداقل حقوق مادی و معنوی آنان و توانمندسازی سالمندان واجد شرایط و تشویق و ترغیب فرزندان سالمند برای نگهداری از آنان از جمله اقدامات این نهاد در حمایت از سالمندان است.

خودکفایی هزار و ۷۵۰ مددجوی زیرپوشش کمیته امداد همدان

این مقام مسوول گفت: هزار و ۷۵۰ مددجوی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون با توانمندسازی به مرحله خودکفایی رسیده و از چرخه حمایت خارج شدند.

رئیس امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد استان همدان، ایجاد اشتغال و درآمد با ثبات برای مددجویان در راستای توانمندسازی و خروج هدفمند از خدمات مستمر را از برنامه های کمیته امداد برشمرد و اظهار کرد: این افراد در زمینه های دامداری، صنایع دستی، کشاورزی، مشاغل خانگی و خدماتی مشغول به کار شدند.

کریمی شعار ادامه داد: در کنار رسیدگی به وضعیت معیشتی خانواده های تحت حمایت، یکی از رویکردهای اصلی این نهاد زمینه سازی برای خودکفایی و توانمندسازی جامعه هدف با رعایت مراتب تکریم این افراد است.

وی افزود: درآمد پایدار مددجویان از طرح‌های اشتغال نشان‌دهنده تحقق اهداف این نهاد در توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است.

رئیس امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد استان همدان، ایجاد اشتغال مددجویان این نهاد را به صورت هدفمند و براساس نیاز بازار کار برشمرد و ادامه داد: بررسی کامل توانمندی خانواده ها از لحاظ درآمدی، ملاک خروج خانواده ها از چرخه حمایتی کمیته امداد بوده و رویکرد این نهاد استمرار حمایت های اقتصادی و معیشتی خانواده ها تا زمان اطمینان از توانمندی آنان ادامه می یابد.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ۶۲ هزار خانواده نیازمند شامل ۱۱۵ هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می کنند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

 

منبع: ایرنا

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین  را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =