اخبار استان ها ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

«دعوت به مشارکت» کلید واژه تبلیغات انتخاباتی در آخرین روز

امروز آخرین روز تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است و کلید واژه "دعوت به مشارکت" به راهبرد احزاب، سیاسیون و هواداران نامزدها تبدیل شده تا با این رمز عملیات، علاوه بر جلب مخاطبان و طرفداران بیشتر، قدمی فراتر برای افزایش مشارکت ملی بردارند.

به گزارش کیمیای یاران آنلاین، بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ داوطلب در سراسر کشور برای انتخابات مجلس دوازدهم کمر همت محکم کرده‌اند و ایرانیان در داخل و خارج کشور برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جهت انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله آماده می‌شوند.

تدارک بزرگی برای جشن ملی انتخابات در کشور دیده شده، ۸۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی اصلی و ذخیره، آماده برگزاری این رخداد محتشم هستند و تمام تجهیزات و لوازم از قبل در اختیار ستادهای استانی قرار گرفته و ۲۰۰ کانال‌ تلویزیونی تبلیغات انتخابات در کشور از سوی صدا و سیما راه‌اندازی شده است و به طور کلی این کانال‌های تلویزیونی تبلیغات نامزدهای تمامی حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور را به صورت شبانه‌روزی پوشش می‌دهند.

برنامه‌های این کانال‌ها که مصاحبه‌ها، مناظره‌ها و معرفی و سابقه نامزدهای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی را شامل می‌شود، هم از نظر افزایش معلومات سیاسی برای همگان مفید است و هم از حیث دادن شاخص‌ها و مولفه‌های تشخیص نامزد اصلح، می‌تواند مورد استفاده باشد.

در آخرین روز تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات ۱۱ اسفندماه که تا صبح روز پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد، ستادهای تبلیغات انتخاباتی نامزدها در سراسر کشور، کم کم فعالیت‌های میدانی خود از قبیل الصاق و توزیع عکس و پوستر، نوشتن نام و کد انتخاباتی نامزدها در محل‌های تعیین شده، توزیع کارت‌ها و بروشورهای تبلیغاتی، سخنرانی‌های سیاسی، برپایی همایش‌ها و نشست‌های تبلیغاتی را جمع‌بندی می‌کنند و در آخرین روز تبلیغات رسمی، راهبرد “دعوت” می‌تواند برای افزایش مشارکت ملی بسیار کارساز باشد.

“دعوت” از دوست، همسایه، آشنا، فامیل، همکار، هم مدرسه‌ای، هم‌دانشگاهی، هم محله‌ای و حتی دعوت از رهگذر و صحبت با سرنشین تاکسی و اتوبوس و مترو می‌تواند در آخرین روز تبلیغات نامزدهای انتخابات، برای جلب نظر مردم به دادن رای و گزینش نامزد اصلح مفید باشد.

از شهروندی، رهگذری، دوستی و همسایه‌ای سوال می‌کنیم آیا نامزد خودتان را انتخاب کرده‌اید؟ آیا برای تعیین نامزد اصلح، با خانواده یا دوستان و همکاران گفت و گو کرده و به نتیجه و توافقی دست یافته‌اید؟ آیا فردی را انتخاب کرده‌اید که رای دادن به او آینده‌ای بهتر از انتخابات‌های قبلی را رقم بزند؟

این سوال‌ها می‌تواند تلنگری و انگیزشی برای مخاطبان باشد تا آنها اگر هنوز در تعیین نامزد شایسته خود دچار تعلل هستند، تکانی به خود بدهند و با لحاظ سنجه‌ها، شاخص‌ها و معیارهای مطرح در جامعه یا با مشاوره گرفتن از خواص و دانیان امر، گزینه‌های مطابق و مناسب برای فکر و آینده خود را برگزینند.

داهبرد “دعوت” این روزها کلید گشایش قفل تصمیم‌ها و ورود به دنیای انتخاب اصلح است زیرا هر فرد ایرانی به واسطه دارا بودن کد ملی، با همه ایرانیان و هموطنان خود برابر است و می‌تواند گزینه‌های مفید برای خود را معین و مشخص کند و برای نگارش نام یا کد انتخاباتی آنها در برگه‌های آرا در روز ۱۱ اسفند ماه آماده باشد.

راهبرد “دعوت” شاید شبیه “حی علی‌الفلاح” است که بانگ صدای موذن با فریاد این عبارت، هر شنونده‌ای را برای تعجیل به عمل خیر و صواب دعوت می‌کند، به اذعان علما و کارشناسان مسائل دینی و عقیدتی از آنجایی که دعوت مردم به خیر و خوبی قدم گذاشتن در راه خداست، بنابراین دادن رای نیز در حکم حمایت از حکومت اسلامی و مشمول اجر و خیر است و نباید در آن تعلل کرد.

از سوی دیگر دستگاه‌های ناظر و برگزارکننده انتخابات از جمله ستادهای انتخابات کشور، استان‌ها و شهرستان‌ها نیز با برقراری تمهیداتی، موانع مشارکت را برچیده و بستر حضور همگانی را فراهم می‌سازند و عزل مدیران سوء‌استفاده کننده از فرصت و موقعیت شغلی و سازمانی بر له یا علیه نامزدها، برخورد با عوامل تخریب و توهین به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و کاندیداها، پیگیری حقوقی و قضایی عوامل آسیب به معابر، امکانات عمومی و آثار تاریخی در فرایند تبلیغات انتخابات، تذکر و توجیه نامزدها و هواداران آنها برای حفظ فضای سالم تبلیغات و برخورد با هر گونه بر هم زنندگان نظم و انسجام ملی را می‌توان زمینه‌ای برای دعوت دانست.

دعوت‌شدگان نیز افراد دیگری را همسالان و همراهان خویش را برای ضیافت بزرگ و ملی ۱۱ اسفندماه دعوت می‌کنند تا با اجابت عمومی از این دعوت و پویش سراسری، به امید خدای متعال و به پشتوانه ملت فهیم و بصیر، اراده‌های مصمم مردم را در پای صندوق‌های آرا ببینیم.

البته ملت رشید ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن اراده راسخ و استوار خود برای مشارکت هر چه بیشتر در همه‌پرسی ۱۱ اسفندماه را فریاد زده و نشان دادند که با همان صلابت و بزرگواری، در روز جشن ملی ایرانیان نیز با شناسنامه ، کارت ملی ، گواهینامه یا گذرنامه برای انداختن آرای خود در صندوق‌های انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی وارد شعبات اخذ آرا خواهند شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان در سراسر کشور ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هجده =