اخبار استان ها ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خبر داد؛

کاشت 15 میلیون اصله نهال طی چهار سال در استان یزد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور طی چهار سال خبر داد و سهم استان یزد را ۱۵ میلیون درخت عنوان کرد.

 

 

به گزارش خبرنگار  کیمیای ایران  آنلاین، نشست خبری مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد به مناسبت هفته منابع طبیعی با خبرنگاران برگزار شد.
کمال کریمی در این نشست از اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور طی چهار سال خبر داد و سهم استان یزد را ۱۵ میلیون درخت عنوان کرد.
وی افزود: در طی این چهار سال باید سالانه ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار اصله نهال تولید و کاشت شود که با توجه به کاستی سال گذشته امسال تولید پنج میلیون نهال در دستور کار منابع طبیعی استان قرار دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد تصریح کرد: در سال گذشته به دلایل مختلف از جمله عدم آمادگی نهالستانهای استان، تنها دو میلیون و ۲۰۰ هزار نهال تولید شد که این عقب افتادگی امسال جبران خواهد شد.
وی با اشاره به راه اندازی سه نهالستان جدید در استان طی سال جاری، گفت: از ۱۱ آذرماه امسال در استان کشت نهال‌های تولیدی سال گذشته آغاز شده که پس از شناسایی اراضی مناسب در شهرستانهای مختلف، یک‌هزار هکتار مابین شهرک صنعتی و جاده فولاد یزد و همچنین ۱۵۰۰ هکتار در بالادست نیروگاه خورشیدی در مرکز استان برای این منظور تعیین شد و هم اکنون کاشت نهال در اراضی هزار هکتاری با همکاری بخش‌های مختلف در حال انجام است.

وی همچنین از تعیین و آماده سازی ۳۵۰۰ هکتار در شهرستان ابرکوه برای این منظور خبر داد و گفت: این طرح در برخی شهرستان‌های دیگر از جمله اردکان، میبد، اشکذر و بهاباد در قالب طرح کمربند سبز آغاز شده است.

کریمی در پاسخ به سئوال خبرنگاران با بیان این که هم اکنون ۲.۷ میلیون هکتار از مجموع ۷.۳ میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی استان جزو محدوده‌های استان محسوب می‎شود، اظهار کرد: تنها در سال جاری ۲۷۳ مورد استعلام معادن به مساحت ۵۱۳ هکتار به منابع طبیعی استان ارجاع شده که ۴۹۴ هکتار آن مورد موافقت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: البته معادنی در استان از گذشته داریم که بدون مجوز و استعلام از منابع طبیعی، فعالیت خود را آغاز کرده و همچنان در حال فعالیت هستند.

 

 

انتهای پیام/

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + یک =