اخبار استان ها ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
کارشناس بهره برداری گیاهان دارویی منابع طبیعی استان:

۲۰۰ گونه گیاهان دارویی در یزد وجود دارد

کارشناس بهره برداری گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی استان گفت: ۹۳۷ گونه گیاهی از مراتع متنوع کشور در استان وجود دارد که بعضاً گونه ها منحصر به استان یزد هستند و از این میزان ۲۰۰ گونه جزو گونه های گیاهی دارویی محسوب می‎شوند.

به گزارش  خبرنگار کیمیای ایران آنلاین، محمدرضا احمدی کارشناس بهره برداری گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی استان در حاشیه نشست خبری مدیرکل این سازمان با اشاره به پوشش ۶۰ درصدی مساحت استان توسط مراتع گفت: مراتع یزد جزو مراتع ضعیف کشور به دلیل شرایط اقلیمی هستند.
وی تصریح کرد: ۹۳۷ گونه گیاهی از مراتع متنوع کشور در استان وجود دارد که بعضاً گونه ها منحصر به استان یزد هستند و از این میزان ۲۰۰ گونه جزو گونه های گیاهی دارویی محسوب می‎شوند.
احمدی مهمترین گونه گیاهی با ارزش صادراتی را آنغوزه تلخ و شیرین دانست و ابراز داشت: تنها ۲۰ درصد مراتع استان مورد استفاده دام یا جهت گیاهان دارویی است و ۸۰ درصد از مراتع استان به حفاظت آب و خاک کمک می کند.
وی ادامه داد: بهره برداران مراتع استان از دانش بومی بالایی برخوردار هستند و از تجربیات خوبی جهت استفاده از گونه های گیاهی در درمان برخی بیماریها در انسان و دام بهره می‎گیرند.
احمدی در پایان به دانش بالای مرتع داران استان اشاره و اظهار داشت: برخی گونه‌های گیاهی مراتع استان سمی هستند و همین دانش مرتعداران از بروز بیماری دامهایشان جلوگیری می‎کند و بعضاً از این گونه‌ها در داروسازی بهره گرفته می‌شود.

 

 

انتهای پیام/

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 7 =