اخبار استان ها ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
مديرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

حوزه پرورشي، عامل مهم برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش

مديرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:حوزه پرورشی و فرهنگی، عامل تحول بنیادین در آموزش و پرورش و تربیت دانش آموزان است .

به گزارش کیمیای ایران آنلاین،  از یاسوج، حسنعلی عزت خواه، در دیدار با معاون،روسای ادارات و کارشناسان حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی این اداره کل،با اشاره به سند تحول بنیادین و اهداف آن گفت:این سند نقشه راهی برای دست اندرکاران و متولیان عرصه تعلیم و تربیت بوده و اگر به دنبال تغییر و تحول در آموزش و پرورش هستیم همه ما وظیفه داریم تمامی کارها و فعالیت ها آموزشی، پرورشی و فرهنگی را بر اساس این سند جلو ببریم.

وی، با اشاره به جایگاه والای تربیت و پرورش در ساختار و نظام آموزشی کشور گفت:حوزه پرورشي و فرهنگی به مثابه حوزه علمیه در آموزش و پرورش است و این نشان از اهمیت والای این حوزه دارد.

عزت خواه،همچنین به نقش مهم و سازنده مربیان پرورشی و تربیتی در شکل گیری شخصیت و رشد معنوی و تربیتی دانش آموزان اشاره کرد و افزود: به فرموده حضرت امام خمینی (ره)مربیان امور تربیتی و پرورشی انتقال دهنده مفاهیم دینی، تربیتی و ارزشهای اسلامی در مدارس و سربازان انقلاب در آموزش‌ و پرورش هستند.

عزت خواه، اولویت این حوزه را گسترش کارکرد آموزش بر مبنای توسعه قرآن، تزکیه و تعلیم دانست و ابراز کرد:در کنار مسائل آموزشی، توجه به مسائل تربیتی، اخلاقی، اعتقادی و پرورشی باید در اولویت کاری این معاونت باشد که در این میان همکاری ،همراهی،همدلی و وحدت رویه همه همکاران حوزه پرورشي و فرهنگی اعم از نیروهای ستادی اداره کل و سایر شهرستان ها و مناطق را نیز می طلبد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هم فلسفه وجودی و اولویت کاری حوزه پرورشي و فرهنگی را چه در اداره کل و چه در سایر ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان را، حراست و پاسداری از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزشهای انقلاب در مدارس دانست و عنوان کرد: در حوزه امورتربیتی نقش مدیر ،معاون پرورشی و مشاوران امور تربیتی در این بین پررنگ تر از سایر عوامل اجرایی مدرسه است.

حجت دبیقی ،تربیت و پرورش دانش آموز ۶ ساحتی و در تراز انقلاب اسلامی را از اولویت کاری معاونت پرورشی و فرهنگی با کمک و همراهی سایر معاونت ها برشمرد و افزود: برای تحقق کامل این مهم در مدرسه،نقش مربیان و مشاوران تربیتی و معلمان و از سوی شضدیگر اولیای دانش آموزان در منزل بسیار حائز اهمیت است.

وی با ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات، دستاوردها و موفقیت های این معاونت در سطوح مختلف گفت: تمامی این دستاوردها و موفقیت ها ، حاصل تلاش شبانه روزی ،تعامل و همراهی همه نیروهای این معاونت در استان و سایر شهرستانها و مناطق است.

در این جلسه همچنین هر کدام از روسای ادارات و کارشناسان معاونت پرورشی و فرهنگی گزارشی از اهم فعالیت ها و دستاوردهای خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =