اجتماعی ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کلاهبرداري با عنوان حراج هاي آخر سال

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان در خصوص کلاهبرداري مجرمان سايبري تحت عنوان حراج آخر سال به شهروندان هشدار داد.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین، سرهنگ “سيد مصطفي مرتضوي” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پليس بیان داشت : به دنبال تبليغات حراج هاي آخر سال شاهد ارسال لينک هاي فيشينگ در شبکه‌هاي‌اجتماعي هستيم که با سرقت اطلاعات بانکي شهروندان حساب آنها را خالي مي‌کنند.

وی افزود: متأسفانه در این روزها برخی از مجرمان سايبري با تبليغات گسترده در فضاي مجازي، با تبليغ فروش کالاهاي ارزان قيمت و طرح‌هاي وسوسه انگيز، حراج های آخر سال، تخفيفات چشمگير پوشاک و… در شبکه‌هاي اجتماعي  قصد تطميع شهروندان را داشته و از اين طريق اقدام به کلاهبرداري مي‌کنند.

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: در این روش ها مجرمان سايبري با مهندسي اجتماعي و چرب زباني اعتماد خريدار را جلب کرده و از او مي‌خواهند بخشي از پول کالاي مورد نظر خود را را واريز کرده و پس از دريافت کالا مابقي وجه را واريز کنند و متاسفانه شهروندان بعداز واريز وجوه به حساب کلاهبردار هيچگونه کالايي دريافت نکرده و فروشنده پاسخگو نبوده و يا کالاي تحويلي به آنها تقلبي و متفاوت با کالاي انتخابي است.

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان به شهروندان توصیه کرد فريب برخي از پيام‌ها و آگهي‌هاي منتشر شده در فضاي مجازي، کانال‌ها و گروه‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي با وعده‌هاي حراج آنلاين، تخفيف ويژه آخر فصل و قيمت‌هايي باور نکردني را نخورند و اگر قصد خريد آنلاين را دارند حتما از فروشگاه‌هاي اينترنتي داراي نماد اعتماد الکترونيک خريد کنند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان كرد: مرکز فوريت‌هاي سايبري پليس فتا نيز به صورت 24 ساعته به نشاني www.cyberpolice.gov.ir آماده دريافت گزارشات شهروندان در فضاي مجازي است.

 

 

انتهای پیام/

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =