اخبار استان ها ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران:

باید به کتاب و کتابخوانی فراتر از حوزه ماموریتی کتابخانه‌ها نگریسته شود

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری، گفت: امر کتاب و کتابخوانی را فراتر از حوزه ماموریتی کتابخانه‌ها ببینیم و باید توجه کنیم مسائل ما با کتاب در کجا حل می‌شود و به سراغ آن برویم.‌ ‎

به گزارش کیمیای ایران آنلاین، از ساری، قاسم عزیز زاده گرجی، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با تاکید بر لزوم توجه به آثار مولفان بومی، گفت: مولفان استان انتظار حمایت از سوی نهادهای فرهنگی و استانداری دارند که باید تامین و بخشی از اعتبارات در راستای این حمایت هزینه شود.

قاسم عزیز زاده گرجی در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران، با اشاره به کتابخانه امامزاده یحیی و اختیارات اداره‌کل اوقاف در این حوزه، اظهار کرد: باید هیئت امنایی به منظور حمایت و پشتیبانی مالی درباره این کتابخانه تشکیل شود.

وی افزود: امر کتاب و کتابخوانی را فراتر از حوزه ماموریتی کتابخانه‌ها ببینیم و باید توجه کنیم مسائل ما با کتاب در کجا حل می‌شود و به سراغ آن برویم.‌

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری درباره راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در استان، گفت: اتوبوس‌های خارج از ناوگان که در اختیار شهرداری‌هاست و امکان تردد دارند بهتر است برای کتابخانه‌های سیار یا بوستان‌ها استفاده شوند.

این مسئول تصریح کرد: برخی شهرستان‌ها که اتوبوس‌های مازاد دارند نیز می‌توانند این ظرفیت را در اختیار مناطق محروم استان قرار دهند.

عزیززاده گرجی با تاکید بر لزوم توجه به آثار مولفان بومی، ادامه داد: مولفان استان انتظار حمایت از سوی نهادهای فرهنگی و استانداری را دارند که باید تامین و بخشی از اعتبارات در راستای این حمایت هزینه شود.

وی با اشاره به ظرفیت غنی برخی روستاها برای تاسیس کتابخانه، خاطرنشان کرد: برخی روستاها منابع درآمدی خوبی دارند که به راحتی امکان ایجاد مجموعه‌های چند فرهنگی را فراهم می‌کند.

 

 

 

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 8 =