اخبار استان ها ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
سرپرست بنیاد نخبگان استان یزد:

ایجاد تحول، انتظار جامعه از نخبگان است

سرپرست بنیاد نخبگان استان یزددر نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه کسانی که دنیا را متحول کردند نخبگان هستند ابراز داشت: شاخصه اصلی نخبگی اثرگذاری است بنابراین آنچه جامعه از نخبگان انتظار دارد ایجاد تحول است.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین،  حسین صالحی وزیری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: از آنجا که موفقیت هر کاری در کشور در گرو مشارکت مردمی است.در بنیاد ملی نخبگان نیز با سرلوحه قرار دادن مشارکت مردمی، تلاش می‌شود، تا فضا برای فعالیت و مشارکت هرچه بیشتر نخبگان در جهت توسعه تولید و پیشرفت کشور فراهم شود.

سرپرست بنیاد نخبگان استان یزد تصریح کرد: نخبگان نعمات جامعه هستند و باید دین خود را به جامعه ادا کنند بر همین اساس در دوره جدید بنیاد نخبگان استان یزد، موضوع افزایش دایره نخبگی را در سطح استان در دستور کار داریم که این مهم نیز با شعار سال هم‌خوانی دارد و بر همین اساس به‌عنوان بنیاد نخبگان مأموریت داریم که فضا را برای حضور همه نخبگان در عرصه‌های مختلف فراهم سازیم.
وی با بیان اینکه کسانی که دنیا را متحول کردند نخبگان هستند ابراز داشت: شاخصه اصلی نخبگی اثرگذاری است بنابراین آنچه از نخبگان انتظار می رود ایجاد تحول است.

صالحی وزیری با اشاره به نگاه جدید بنیاد نخبگان عنوان کرد: امروز در رویکرد جدید بنیاد نخبگان، ما به سراغ نخبگان رفته و یکی از کارهای ویژه، پیدا کردن نخبگان و آشناسازی آنان با خدمات بنیاد نخبگان است تا در نهایت فضا را برای اثرگذاری نخبگان فراهم کنیم.

وی با تبیین رویکرد مسیر نخبگی گفت: آفتی که در ارتباط با نخبگان وجود دارد این است که برنامه خاصی برای شناسایی نخبگان در همان اوایل کودکی و نوجوانی وجود نداشته است و حتی در دوران متوسطه و دانشگاه نیز برنامه خاصی از سوی بنیاد نخبگان برای شناسایی و حمایت از نخبگان وجود نداشته است، مگر اینکه خود فرد به بنیاد مراجعه می‌کرد. امروز مصمم هستیم که رویکرد مسیر نخبگی را در مبارزه با این آفت پیاده کنیم.

سرپرست بنیاد نخبگان استان یزد ادامه داد: در حال حاضر اجرای «طرح شهاب» در سطح آموزش‌وپرورش برای شناسایی نخبگان صورت می‌گیرد؛ در قالب این طرح نخبگان و دانش آموزان تا هشت استعداد شناسایی می‌شوند و در مراحل بعدی فعالیت‌هایشان در دوره تحصیل مورد حمایت بنیاد نخبگان قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی رویکرد مسیر نخبگی شناسایی و آماده‌سازی نخبگان به کمک اساتید راهبر و نخبه، برای حل مسائل مختلف کشور و کمک به پیشرفت است.

صالحی وزیری گفت: در مسیر نخبگی تلاش می‌شود تا با تکیه بر افزایش مهارت‌های علمی، فرهنگی و ملی آن‌ها و تبیین ارزش‌ها در ذهن نخبگان جامعه آن‌ها را برای خدمت بیشتر در عرصه علم و فناوری آماده سازیم

وی با بیان اینکه هیأت اندیشه‌ورز بستری برای ایجاد مشارکت نخبگان در تصمیم‌سازی‌ها و حل مشکلات کشور هست، گفت: بنیاد نخبگان یزد در سال گذشته به لحاظ کمی و کیفی از نظر تشکیل، هدایت و اثرگذاری هیأت‌های اندیشه‌ورز رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

صالح وزیری تأکید کرد: در رویکرد جدید بنیاد ملی نخبگان، تقویت هیأت‌‌های اندیشه‌ورز را هم از نظر فنی و هم از کیفی در برنامه داریم. در حال حاضر ۱۰ هیأت اندیشه‌ورز در عرصه‎های مختلف در بنیاد نخبگان استان فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: برگزاری اردوهای جهادی کار ویژه‌ای که بنیاد نخبگان استان یزد انجام داده تا ضمن اینکه نخبگان با مشکلات روز جامعه درگیر می‌شوند، بتوانند از این طریق دین خود را نسبت به مردم ادا کنند. در سال گذشته ۱۰ برنامه اردوی جهادی با مشارکت نخبگان در زمینه‌های مختلف برگزار شد. یادآور می‌شود، برای افرادی که در این اردوهای جهادی شرکت می‌کنند، امتیاز نخبگانی در نظر گرفته می‌شود.

وی در رابطه با بورسیه صنعتی گفت: طرح بورسیه صنعتی در سال ۱۴۰۱ در استان یزد با حضور ۹۵ نفر از دانشجویان به‌صورت پایلوت در استان یزد شروع و در سال ۱۴۰۲ با بورس شدن ۱۵۵ دانشجو از سوی صنعت به‌صورت کشوری دنبال شد.

صالحی وزیری افزود: با توجه به تقاضای بالا بخش صنعت، شیوه‌نامه‌ی این طرح با عنوان شیوه‌نامه صنعت و مشاغل در اواخر سال گذشته تدوین شد که بر اساس آن صنایع تا آخر اردیبهشت‌ماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت درخواست‌های خود در سامانه سیب (sib.sa.org.ir) اقدام کنند.

 

 

 

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هفت =