اخبار استان ها ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بیش از ۴۸۷ تن کالا از زنجان صادر شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: امسال بیش از ۴۸۷ تن کالای صادراتی به ارزش ۳۶۵ میلیون دلار از طریق گمرک استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین ، محمدرضا نادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۹ درصد و از لحاظ ارزش ۲۱ درصد کاهش داشته است.

نادری افزود: در این مدت بیش از ۳۶۷ تن کالا به ارزش ۴۸۶ میلیون دلار از طریق گمرک به استان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر مقدار ۶ درصد و از لحاظ ارزش ۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: در سبد کالاهای صادراتی و وارداتی استان سهم عمده به مواد اولیه، ‌کالاهای واسطه‌ای و نیم ساخته اختصاص دارد.

نادری اضافه کرد: ۱۰ قلم کالای عمده صادراتی استان در ۹ ماهه امسال شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بوده است.

وی ادامه داد: ۱۰ قلم کالای عمده وارداتی استان نیز در این مدت شامل خمیر چوب، کاغذ و مقوای بازیافتی، ‌ماشین‌آلات خط‌ تولید، ورق هسته، ‌پودر جاذب، پلی‌آمید و نوار پلاستیکی، ‌توتون، خمیر توتون، ‌خاک معدنی، فیلتر سیگار، نخ پلی‌آمید و نخ پلی‌استر، تنظیم‌کننده‌ولتاژ، رله، مقره، کاغذ کرافت، مقوای پشت طوسی و ورق بوده است.

استان زنجان حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

 

 

منبع: ایرنا 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین  را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + شش =