اخبار استان ها ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان به بهره برداری رسید

مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین،  مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان روز شنبه در آیین بهره برداری از این مرکز گفت: مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه زنجان همزمان با شروع فعالیت پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در کشور با هدف ایجاد و گسترش کسب‌وکارهای فناورانه در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد.

جلال صبا ادامه داد: سال ۱۴۰۱ نیز به منظور تکمیل اکوسیستم فناوری دانشگاه، مرکز نوآوری و فضای کار مشترک (به‌عنوان پیشخوان جذب ایده‌ها) تاسیس شد و این مجموعه به مرکز رشد و نوآوری تغییر نام داد.
وی اظهار کرد: دستاوردهای مرکز رشد و نوآوری در طول این ۲۰ سال فعالیت عبارتند از ارزیابی و داوری ۳۵۰ طرح پیشنهادی، پذیرش و حمایت از ۱۹۰ واحد فناور، تکمیل فرایند رشد و خروج موفق ۸۲

شرکت فناور، ۱۱۰ فناوری تجاری سازی شده، ۲۴ اختراع ثبت شده، ۲۰۰ میلیارد ریال فروش محصولات فناورانه و ۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم در نتیجه این فعالیت ها ایجاد شده است.

صبا تصریح کرد: چرخه حمایت از ایده های نوین و دانشی تا مرحله تبدیل شدن آنها به محصولات یا خدمات فناورانه قابل تجاری سازی و عرضه به بازار، به عنوان رسالت اصلی مرکز رشد دانشگاه محسوب می شود.

«روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در حاشیه این برنامه با تعدادی از نخبگان و مدیران شرکت های دانش بنیان استان زنجان به صورت چهره به چهره دیدار و گفت و گو کرد و از نزدیک در جریان مسائل آنها قرار گرفت.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین  را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 2 =