اخبار استان ها ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

روند مصرف گاز خراسان شمالی رو به افزایش است

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی گفت: روند مصرف گاز بخش خانگی و اداری این استان افزایشی است که با توجه به پایداری جبهه هوای سرعت احتمال ایجاد مشکل در تامین این انرژی خواهیم داشت.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین،  سیدمحمودهاشمی روز سه شنبه اظهار کرد: مشترکان بخش خانگی و اداری در روز شنبه این هفته چهار میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب، روز یکشنبه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب و در روز دوشنبه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرف کردند که متاسفانه با وجود اینکه تا حدودی دمای هوا مساعد تر نیز شد اما روند مصرف افزایشی است.

وی افزود: مشترکان خانگی، تجاری و اداری این استان با مدیریت مصرف، همیار شرکت گاز برای عبور از زمستان باشند و از مشترکان تقاضا می‌شود نهایت صرفه‌جویی در مصرف گاز را داشته باشند.

وی بر رعایت اصول بهینه مصرف گاز و رعایت دمای رفاه ۱۸ درجه سانتی‌گراد تاکید کرد و گفت: مشترکان با پوشیدن لباس گرم، خاموش‌کردن وسایل گرمایشی در اتاق‌هایی که در طول روز از آن‌ها استفاده نمی‌شود شرکت گاز را در استمرار بدون وقفه جریان گاز یاری کنند.

هاشمی افزود: این شرکت ۷۵۶ مورد بازدید از ادارات و سازمان های این استان در خصوص نحوه مدیریت مصرف گاز در وقت اداری و ساعت غیراداری داشته است اما متاسفانه بیشتر این دستگاه ها رعایت نمی کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی ضمن گلایه از ادارات این استان گفت: با وجود اینکه به سازمان ها اعلام شده بود که با تاخیر ۲ ساعته آغاز کنند اما سامانه های گرمایشی از اول صبح روشن بوده است.

وی افزود: تمامی سامانه های گرمایشی باید در ساعات غیر اداری خاموش باشند اما متاسفانه این امر رعایت نمی شود و به نوعی به تمامی ادارات و سازمان های استان اخطار لازم را داده ایم اما با این وجود در مصرف انرژی مدیریت نمی کنند که این موضوع با توجه به پایداری جبهه سرد در کشور و استان بحث تامین گاز را با مشکل مواجه خواهد کرد.

هاشمی تصریح کرد: علاوه بر ادارات، سازمان ها، بخش خانگی و تجاری که مصرف را مدیریت نمی کنند متاسفانه این بحث در مدارس، دانشگاه ها و تمامی مراکز آموزشی و سایر نیز رعایت نمی شود.

وی افزود: پایداری جریان نیازمند مدیریت مصرف گاز در تمامی بخش ها است که می طلبد تمامی مشترکان این موضوع را رعایت کنند.

بارش برف و باران که از روز جمعه استان را فرا گرفته تا دوشنبه (۳۰ بهمن ماه) در این استان ماندگار بود.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و حدود ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

 

 

انتهای پیام/

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین  را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − یازده =