اجتماعی ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چطور از خرید نوروز لذت ببریم

عید نوروز یکی از شگفت‌انگیزترین زمان‌های سال است، از خانه‌تکانی و تمیزکاری‌هایش گرفته تا خرید و دید و بازدید و عیدی گرفتن و عیدی دادن‌.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین، عید نوروز یکی از شگفت‌انگیزترین زمان‌های سال است، از خانه‌تکانی و تمیزکاری‌هایش گرفته تا خرید و دید و بازدید و عیدی گرفتن و عیدی دادن‌هایش. از چند ماه قبل از عید مردم در تکاپو هستند؛ برخی از عید گذشته پس‌انداز خود را شروع کرده‌اند تا بتوانند مایحتاج مورد نیاز خود، خانه و خانواده را برآورده کنند و پس از پایان تعطیلات مجدد پس انداز خود را برای سال آینده شروع می‌کنند و برخی هم همان شب عید یاد خریدهای نوروزی اعم از رخت و لباس و اسباب پذیرایی می افتند.

با توجه به این تفاسیر عید نوروز در کنار شیرینی‌هایش می‌تواند استرس‌زا نیز باشد. ما در اینجا میخواهیم راه‌هایی را به شمما ارائه دهیم تا از اضطراب مخارج عید بکاهیم و خرید عید را برای شما لذت‌بخش کنیم.

چنانچه قصد دارید با خیالی آسوده و دور از نگرانی‌های مالی و بودجه‌ای خرید خود را انجام دهید، بهتر است این راهکارها را دنبال کنید:

میزان بودجه خود را برای خرج‌کردن تعیین کنید

پیش از آغاز خرید، بودجه‌ای که می‌توانید برای خرید عید خود اختصاص دهید را تعیین کنید. این بودجه شامل هزینه‌های خرید احتمالی وسایل خانه، خرید لباس، خرید میوه و شیرینی و آجیل، سفره هفت‌سین و عیدی‌هایی که باید بدهید؛ چنانچه قصد سفر دارید هم باید هزینه سفر را در نظر بگیرید.

نیازی به عیدی دادن به همه نیست

در طول زمان خانواده‌ها و حلقه‌های دوستی رشد می‌کنند. مسلما نیازی نیست به همه عیدی بدهید؛ می‌توانید برای خود مشخص کنید که برای مثال فقط به‌ کودکان فامیل و دوستان عیدی بدهید. بدین صورت هزینه‌ها را کاهش داده و در بودجه صرفه‌جویی می‌کنید.

فهرست خرید خود را بنویسید و آن را دو بار بررسی کنید

چنانچه از قبل خرید، لیست خریدهای خود را بنویسید و برای آن برنامه‌ریزی کنید، کمتر قربانی خریدهای فوری می‌شوید؛ بهتر است فهرست دقیقی از خریدهای خود بنویسید و برای هر کدام محدودیتی برای هزینه تعیین کنید و حدود قیمت آنچه را که می خواهید بخرید تعیین کنید و مهمتر از همه به آن لیست پایبند باشید.

از پول نقد استفاده کنید 

استفاده از کارت بانکی در بیشتر موارد موجب می‌شود حساب از دست شما خارج شده و گاهی بیش از خد مورد انتظار خرید کنید. بنابراین برای اینکه بودجه خود را کنترل کنید بهتر است تا حد ممکن از پول نقد استفاده کنید.

به دنبال بهترین خرید باشید

با عجله خرید نکنید؛ مقایسه قیمت‌ها می‌تواند باعث صرفه‌جویی پول شما شود. پبدا کردن بهترین جنس مطابق با سلیقه شما و با قیمت پایین میتواند از استرس کم آمدن بودجه شما برای تمام برنامه‌هایتان کم کند.

 

از خرید آنلاین به نفع خود استفاده کنید

یکی از مزایای خرید آنلاین امکان مقایسه قیمت‌هاست. بنابراین بهتر است برخی از خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام دهید. هنگام مقایسه قیمت‌ها حتما به هزینه‌های حمل و نقل توجه کنید و در صورت امکان آنلاین شاپی را انتخاب کنید که ارسال رایگان دارد تا علاوه بر کاهش هزینه‌های رفت و آمد، بتوانید خریدی با قیمت مناسب انجام دهید.

برای عیدی دادن به ایده‌های خلاقانه و ارزان قیمت فکر کنید

برای عیدی هدایای ارزان قیمتی را در نظر بگیرید که می توانید در خانه درست کنید. برای مثال با استفاده از لوازم صنایع دستی که از قبل دارید یک هدیه شخصی بسازید.

 

 

برای سال آینده برنامه ریزی کنید

پس انداز برای عید نوروز را از فروردین شروع کنید. در بودجه ماهانه خود برای سال آینده، هزینه‌های خرید نوروز را در نظر بگیرید و به عنوان مثال هفته‌ای ۲۰۰ هزار تومان کنار بگذارید تا در پایان سال مبلغی حدود ۱۰ میلیون پس انداز داشته باشید. صرفه جویی در طول سال و پس‌انداز می‌تواند استرس خریدهای نوروز را کاهش داده و به شما این امکان را دهد که نسبت به افراد کمتر خوش شانس سخاوتمند باشید و سرعت خود را کاهش دهید و از همه چیزهایی که فصل را خاص می کند لذت ببرید.

نوروز به زودی فرا می رسد و به راحتی می تواند گران ترین زمان سال باشد بنابراین  از امروز شروع کنید تا خودتان را از شر ناامیدی های مالی که اغلب با فصل به وجود می آید خلاص کنید.

 

 

انتهای پیام/

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =