اخبار استان ها ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تفریحات زمستانه در غرب اصفهان با استقبال گردشگران نوروزی روبه رو شد

پیست اسکی فریدونشهر از توابع اصفهان به عنوان جاذبه برفیِ فصل بهار مورد اسقبال گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

به گزارش کیمیای ایران آنلاین، در حالی که بسیاری از مسافران و گردشگران نوروزی مقصدهای سرسبز و دل انگیز بهاری را بر می گزینند ارتفاعات سپیدپوشِ فریدونشهر همچنان جاذبه برفی شَعف بخش در دل روزهای بهاری است.

به گفته مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه و عمران فریدونشهر در پنج روز نخست فروردینِ امسال حدود ۲ هزار گردشگر نوروزی، پیست اسکی فریدونشهر را به عنوان مقصد خود انتخاب کردند.

عبدالرضا اصلانی افزود: بارش های بهمن و اسفند سال گذشته که در این منطقه بیشتر به شکل برف بود اکنون جاذبه گردشگری زمستانه را در نخستین روزهای بهار خلق کرده است.

وی افزود: تمهیدات لازم برای استقبال از گردشگران نوروزی در محدوده پیست اسکی و ستاد اسکان شهرستان اندیشیده شده است.

اصلانی به فعالیت سامانه بارشی جدید طی روز یکشنبه و امروز دوشنبه در این منطقه اشاره و بیان کرد: پس از پایان بارش ها امکان استفاده از پیست اسکی وجود دارد اما اکنون توصیه ما به مسافران پرهیز از سفر غیرضروری به مناطق سردسیر با توجه به هشدار های هواشناسی است.

وی از علاقه مندان تفریحات زمستانه خواست سفر خود به پیست اسکی فریدونشهر را به روزهای پس از پایان بارش های رگباری موکول کنند و پیش از حرکت از وضعیت محورهای منتهی به شهرستان های غربی استان و میزان برف موجود در پیست مطلع شوند.

بدنبال بارش های مداوم زمستانه و انباشت برف، پیست اسکی فریدونشهر سال گذشته تا پایان فروردین ۱۴۰۲ پذیرای علاقه مندان بود اما به گفته مسوولان و متولیان این مجموعه ادامه فعالیت پیست در بهار امسال به میزان بارش برف جدید و زمان ماندگاری برف موجود بستگی دارد.

پیست اسکی فریدونشهر اوایل بهمن سال گذشته بدنبال بارش های زمستانی و ارتفاع ۵۰ سانتی متری برف بازگشایی و برفکوبی شد.

مدیریت بحران استانداری اصفهان، در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای ورود سامانه بارشی جدید به استان به همه دستگاه های امدادی و خدمات رسان اعلام آماده باش داده است.

از اواخر روز گذشته تا پایان روز دوشنبه در همه مناطق استان بارش باران، وزش تندباد، طوفان لحظه ای و کاهش دما پیش بینی شده است. شدت بارش های رگباری در نواحی غرب و جنوب و پدیده وزش باد شدید نیز در مناطق شمال و شرق استان خواهد بود.

استان اصفهان به عنوان مقصد گردشگری چهارفصل؛ با توجه به واقع شدن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور جایگاه ویژه‌ای از نظر حجم تردد و حضور مسافران نوروزی دارد.

حدود ۸۵ مربی و یکهزار ورزشکار در استان اصفهان در رشته‌های «آلپاین» و «اسنوبورد» (از زیرمجوعه‌های رشته اسکی) فعالیت می‌کنند.

پیست اسکی فریدونشهر با مدیریت بخش خصوصی در مساحتی بالغ بر ۷۰ هکتار در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان، سه کیلومتری فریدونشهر و در دامنه کوه “تسیخه” قرار گرفته است. دسترسی به این پیست از طریق جاده ارتباطی اصفهان به الیگودرز، سه راهی فریدونشهر، جاده فریدونشهر به سیبک و سه راهی جاده روستای چغیورت امکان پذیر است.

فریدونشهر با ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

 

 

 

انتهای پیام/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن کیمیای ایران آنلاین را نصب کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =